Słupsk z trzema ofertami na centrum przesiadkowe
Zarząd infrastruktury miejskiej w Słupsku w dniu 3 lipca otworzył oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest budowa transportowego węzła integracyjnego miasta Słupska – w ramach projektu pod nazwą: Węzeł transportowy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska z elementami priorytetów dla komunikacji zbiorowej”.
Do zamawiającego wpłynęły trzy propozycje od:
-
konsorcjum firm: SIMA sp. z o.o. sp.k., TECH-BUD Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Adam Krawiec, Przedsiębiorstwo Instalacji i Konstrukcji INSTALEX M. Zieliński sp. j., Krężel sp. z o.o. – cena 44 200 000,00 PLN brutto,
-
ARKOM sp. z o.o. – 39 698 250,00 PLN brutto,
-
ATP Budownictwo sp. z o.o. – 28 900 000,00 PLN brutto.
Wszyscy wykonawcy zaoferowali realizację inwestycji w ciągu 27 miesięcy od podpisania umowy oraz 60 miesięcy okresu gwarancji.
Z kolei zamawiający poinformował, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zadania kwotę 34 000 000,00 PLN. Oznacza to, że tylko jedna ze złożonych ofert mieści się w szacunkach miasta. Przedsięwzięcie jest dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
Co się zmieni?
W ramach węzła powstanie wielofunkcyjny dworzec autobusowy po zachodniej stronie torów kolejowych wraz z zapleczem socjalnym oraz miejscem obsługi podróżnych udostępnionym dla przewoźników międzynarodowych i regionalnych. Takie rozwiązanie wpłynie na poprawę warunków oczekiwania podróżnych, jak i komfort pracy przewoźników.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na terenie dworca autobusowego przewidziano budowę budynku wielofunkcyjnego, plac manewrowo-postojowy dla autobusów, przystanki z peronami dla obsługi pasażerów oraz 2 parkingi wydzielone dla samochodów osobowych.
Docelowo dworzec autobusowy zostanie połączony z dworcem PKP przy ul. Kołłątaja, poprzez tunel dla pieszych pod torami kolejowymi. Przy budynku dworca autobusowego przewidziano 3 stanowiska równoległe dla autobusów/autokarów dalekobieżnych. Na terenie wewnętrznym dworca znajdzie się 8 ukośnych miejsc postoju z peronami dla podróżnych oraz przy by-pasie, 1 dodatkowe miejsce – przystanek dla wysiadających. Na placu dworca wyznaczono 12 miejsc postojowych/odstawczych dla autobusów (miejsca przejazdowe).
Dodatkowe 5 miejsc odstawczych dla autobusów przewidziano przy ul. Towarowej, poza terenem właściwego dworca. Stanowiska dla obsługi pasażerów autobusów zlokalizowano jedynie na terenie dworca. Trzy perony przy budynku będą zadaszone. Przy dworcu zaplanowano również parking rowerowy (Bike & Ride) na 56 miejsc (stojaków) z samoobsługową stacją naprawy rowerów i elektrycznym kompresorem rowerowym.
„