Słowacja wspiera transport po COVID-19
Ministerstwo Transportu na Słowacji uruchomiło program pomocy dla sektora transportu. O dofinansowanie z programu pomocy mogą ubiegać się operatorzy szkół nauki jazdy, międzynarodowych regularnych połączeń autobusowych lub ośrodków szkolenia kierowców zawodowych.
Ministerstwo Transportu przeznaczyło na pomoc 19,4 mln euro.
MILIONY EURO NA POMOC FIRMOM TRANSPORTOWYM
W celu złagodzenia skutków pandemii koronawirusa, Ministerstwo Transportu przygotowało kolejny program pomocy, tym razem dla sektora transportowego.
„Przygotowaliśmy pakiet pomocy w wysokości 19,4 mln euro. Pomoc skierowana jest do operatorów szkół nauki jazdy, ośrodków szkolenia kierowców zawodowych oraz regularnych międzynarodowych przewozów autobusowych, które zostały poważnie ograniczone przez państwo z powodu pandemii” - powiedział Andrej Doležal, Minister Transportu i Budownictwa.
Firmy mogą zwrócić się o pomoc za pośrednictwem elektronicznego formularza opublikowanego na stronie slovensko.sk. „Staraliśmy się, aby pomoc administracyjna była jak najprostsza dla wnioskodawców, jednocześnie przygotowaliśmy przejrzysty przewodnik, jak ubiegać się o pomoc. Wszystkie szczegółowe informacje na temat tego programu pomocy są publikowane na naszej stronie internetowej mindop.sk” – dodał Minister Transportu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MAKSYMALNE DOFINANSOWANIE
Limit na jednego wnioskodawcę wynosi 200 000 euro, jest to tak zwany program pomocy de minimis. Uprawnionym wnioskodawcą będzie podmiot, który odnotuje spadek sprzedaży o co najmniej 30% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, tj. przed wybuchem pandemii. W praktyce oznacza to, że np. sierpień 2020 r. będzie porównywany z sierpniem 2019 r., a styczeń 2021 r. ze styczniem 2020 r. Maksymalna kwota pomocy to do 80% kosztów kwalifikowanych.
Przy ustalaniu kwoty pomocy finansowej, zrefundowany spadek sprzedaży zostanie porównany z całkowitym wkładem ustalonym dla bazy technicznej wnioskodawcy. Wysokość wkładu finansowego na pojazd zależy od jego kategorii i normy Euro, podczas gdy bardziej ekologiczne pojazdy mają wyższy wkład.