Śląskie buduje kolejny węzeł przesiadkowy. Mikołów
Wraz z rozpoczęciem w poniedziałek, 23 marca budowy zasadniczej częścicentrum przesiadkowego w Mikołowie (Śląskie), związanej z infrastrukturąprzystankową, pojawiły się tam utrudnienia dla pasażerów komunikacjipublicznej.
Nowy węzeł przesiadkowy powstaje w rejonie dotychczasowegodworca autobusowego – położonego w pobliżu mikołowskiej stacji kolejowej nalinii Katowice-Rybnik. W ub. roku w pierwszym etapie robót zbudowano m.in.liczący blisko 500 metrów łącznik ul. Waryńskiego i Kolejowej. W pobliżu dworcakolejowego powstał parking.
Drugi etap
Pod koniec stycznia br. ruszył drugi etap prac, związany zbudową miejsc postojowych i pięciu zadaszonych peronów przystankowych. Choć taczęść inwestycji znajdzie się głównie na terenie dawnego dworca autobusowego,perony będą nieco przesunięte względem dotychczasowych; jednocześnie parkmiędzy obecnymi dworcami zostanie odrestaurowany, a teren wokół uporządkowany.
W związku z tym pracami już przed tygodniem zaczęto zamykaćteren między budynkiem dworca kolejowego, a płytą dworca autobusowego.Przejście między nimi stało się możliwe ul. Kolejową. W poniedziałek dodatkowozmieniono organizację ruchu autobusów.
Liniowe zmiany
Jak poinformował obsługujący komunikację miejską na terenieGórnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Zarząd Transportu Metropolitalnego, kilkastanowisk przystanku Mikołów Dworzec PKP wyłączono z obsługi.
„Od tego dnia autobusy będą odjeżdżały z innych peronów, niżdotychczas. Zmianie ulegnie również numeracja stanowisk. To istotna wiadomośćdla mieszkańców nie tylko całego powiatu mikołowskiego, ale również dużychmiast ościennych – Tychów oraz Gliwic” – zaznaczył ZTM.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W trzecim etapie budowy centrum przesiadkowego mają zostaćzmodernizowane drogi w okolicach dworca. Rondo u zbiegu ulic Prusa i Miarkizostanie przesunięte i powiększone; dodatkowe ronda są planowane w miejscachwysepek na skrzyżowaniach pobliskich ulic. Efektem ma być odkorkowanie centrummiasta i upłynnienie ruchu.
Miejscowi samorządowcy podkreślają, że węzeł przesiadkowypołączy transport prywatny z publicznym – będzie tam można przesiąść się zroweru, motocykla, samochodu czy autobusu na pociąg. Wartość inwestycji,wspieranej z funduszy unijnych, to ponad 21 mln zł.(PAP)
„