SiMS vs. mpT w Andrychowie. Bez rozstrzygnięcia

infotrans
24.12.2019 13:30

Za czwartym Andrychów nie znalazł wykonawcy SDIP. Będzie piąte podejście…

Wydawałoby się, że cztery próby znalezienia firmy do wykonania określonego zamówienia to wystarczająco dużo. Otóż nie w Andrychowie, gdzie po raz kolejny unieważniono przetarg na budowę systemu dynamicznej informacji przystankowej i systemu zarządzania transportem.

Przypomnijmy, że w czwartym podejściu do gminy wpłynęły dwie oferty, pochodzące od:

  • Zakładu Elektronicznego SiMS Sp. z o.o. Sp.k. – cena 940 950,00 PLN (z czego etap I miałby kosztować 79 950,00 PLN, a etap II – 861 000,00 PLN), okres proponowanej gwarancji – 62 miesiące, deklarowany termin realizacji zamówienia – 7 miesięcy,

  • mpTechnology Sp. z o.o., który zaproponował realizację zamówienia za cenę 816 597,00 PLN (z czego etap I wyceniła na kwotę 67 896,00 PLN, a etap II – 748 701,00 PLN), okres gwarancji 84 miesiące, termin realizacji zamówienia – 7 miesięcy.

Co ciekawe, przy poprzednich razach problemem był zbyt niski budżet zamawiającego albo inaczej patrząc – za drogie oferty firm. Tym razem ten problem się nie pojawił, bowiem budżet nadal wyniósł 818 135,00 PLN brutto. Zatem oferta mpTechnology zmieściła się w szacunkach miasta, a mimo to przetarg unieważniono.

Jako przyczynę unieważnienia tego postępowania podano brak ofert niepodlegających odrzuceniu. Nie wiemy natomiast z jakiego powodu odrzucono obie oferty. Czyżby zatem szykował nam się piąty przetarg? Prawdopodobnie tak, bowiem zamówienie finansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu pod nazwą: „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury przystankowej wraz z systemem dynamicznej informacji przystankowej i systemem monitoringu wizyjnego w Gminie Andrychów”. Jest on realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020.

Inwestycja w etapach

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

1. etap I – opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie programu funkcjonalno – użytkowego (PFU) wraz z wymaganiami techniczno – użytkowymi, zestawieniem zbiorczym przystanków i wyposażenia, wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami oraz uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę lub innego dokumentu na prowadzenie robót budowlanych,

2. etap II – wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej przez wykonawcę, a zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji projektowej. Etap ten obejmuje w szczególności:

– dostawę, montaż elementów systemu dynamicznej informacji przystankowej w tym: 14 tablic informacji przystankowej LED wraz z niezbędnym oprogramowaniem i osprzętem koniecznym do prawidłowego działania systemu, zabudowanych w wyznaczonych wiatach przystankowych wraz z podłączeniem do sieci energetycznej,

– dostawę i montaż 1 tablicy informacji przystankowej LED, jednostronnej wraz z niezbędnym oprogramowaniem i osprzętem koniecznym do prawidłowego działania systemu, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego i autobusowego wraz z podłączeniem do sieci energetycznej,

– szkolenie personelu zamawiającego,

– dostawę i montaż wyposażenia jednego stanowiska dyspozytorskiego w centrum zarządzania transportem publicznym oraz wszelkich urządzeń wchodzących w skład systemu,

– instalację oprogramowania, wyposażenie w monitory dużoformatowe, przyłączenie ich do sieci energetycznej i informatycznej oraz doprowadzenie do pełnej sprawności funkcjonalnej,

– stworzenie, konfigurację i uruchomienie portalu internetowego dotyczącego transportu publicznego oraz oprogramowania dla urządzeń mobilnych.

Specyfikacja tablic SDIP

Tablice elektroniczne dynamicznej informacji przystankowej muszą wykorzystywać technologię diodową (kolor bursztynowy) do wyświetlania informacji i być przystosowane do pracy ciągłej. Mają one posiadać czujnik temperatury, który na bieżąco zmierzy temperaturę powietrza. Będą wyposażone w moduł zapowiedzi głosowych, informujący osoby niedowidzące o godzinie przybycia autobusu lub minutach jakie zostały do przybycia pojazdu, numerze linii i kierunku jazdy, poczynając chronologicznie od autobusów które przyjadą najwcześniej.

Centrum zarządzania transportem

Zadaniem centrum zarządzania transportem publicznym jest sprawne zarządzanie i obsługa transportu publicznego w oparciu o informatyczny system zarządzania. Wykonawca w ramach zamówienia rozbuduje istniejący u zamawiającego system zarządzania transportem, uwzględniając posiadane przez zamawiającego urządzenia i oprogramowanie oraz zintegruje je z posiadanym systemem, w zakresie importu danych z istniejącego systemu rozkładowego. Procesy i operacje muszą odbywać się w sposób płynny i automatyczny. System zarządzania transportem publicznym winien obejmować system zarządzania taborem autobusowym oraz system zarządzania dynamiczną informacją przystankową w czasie rzeczywistym. System powinien działać w oparciu serwer centralny, system komputerowy wraz z dedykowanym oprogramowaniem. Centrum zarządzania posiadać będzie dodatkowe jedno stanowisko dyspozytorskie zlokalizowane w dyspozytorni w Zakładzie Gospodarki Komunalnej.

Strona internetowa

Portal www ma umożliwiać mieszkańcom wyświetlenie aktualnych rozkładów jazdy bez konieczności wskazywania konkretnego przystanku. Na portalu mają być również wyświetlane w formie przewijanego tekstu komunikaty dla mieszkańców. Strona internetowa udostępni szczegółową mapę Andrychowa, na której będą wyświetlane pozycje wszystkich zalogowanych do systemu autobusów wraz z aktualnym czasem opóźnienia lub przyśpieszenia w porównaniu do założonego rozkładu jazdy.