#siężyje komunikacyjnie w Szczecinie
Serwis Otodom zbadał 140 tys. Polaków i Polek, czy są zadowoleni z tego jak im się żyje w swojej miejscowości, co sądzą o poziomie bezpieczeństwa w ich okolicy, czy są zadowoleni z poziomu funkcjonowania infrastruktury, czy oceniają pozytywnie organizację komunikacji. Nas oczywiście interesuje głównie to ostatnie. Przedstawiamy trzy wielkie miasta, które wypadły najlepiej. Spośród nich ostatnie miejsce na podium zajął Szczecin.
Duże aglomeracje ? pod lupę wzięto 10 największych miast w Polsce wg GUS ? zanotowały dobre wyniki, pomimo ogólnego przeświadczenia że poruszanie się po nich nie jest najłatwiejsze. Na czele zestawienia wysunęły się Katowice z wynikiem 5,96. Na podium znalazł się również Szczecin z wynikiem 5,86.
Buspasy, różne rodzaje przystanków, śluza dla tramwajów, PAT-y ? to są sposoby na zmniejszenie opóźnień w komunikacji miejskiej w tym mieście. W 2016 r. wyremontowano w ramach bieżącego utrzymania prawie 240 tysięcy metrów kwadratowych dróg i chodników. Jest to powierzchnia zbliżona do 33 pełnowymiarowych boisk piłkarskich.
Hanna Pieczyńska z ZDTiM Szczecin nie kryjąc satysfakcji z dobrego wyniku swojego miasta wylicza, co wpłynęło na tak wysoki poziom zadowolenia mieszkańców z oferowanej im przez miasto komunikacji i sposobu dotarcia do celu. Ubiegły rok był pełen nowości dla mieszkańców naszego miasta. Wiele zmian zaszło właśnie na wniosek podróżujących komunikacją miejską. Aby poprawić komfort podróżnych metamorfozę przeszły niektóre przystanki. W około 100 wybranych miejscach zniknęły słupy, do których przytwierdzone były kosze i rozkłady jazdy. Wszystkie informacje dla pasażerów pojawiły się w eleganckich gablotach na wiatach. Kosze natomiast zostały zamontowane obok. Dzięki temu więcej miejsca zrobiło się dla osób oczekujących na transport, wygodniejsze jest także wsiadanie i wysiadanie z pojazdów. Z roku na rok rośnie także ilość wiat na przystankach ? mówi Pieczyńska. Co więcej, miasto wyszło z pionierską w skali kraju inicjatywą Transportu na Żądanie, która ma umożliwić mieszkańcom peryferyjnych dzielnic dotarcie do punktu docelowego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Transport na Żądanie to innowacyjna forma wsparcia regularnej komunikacji miejskiej, która działa od maja ubiegłego roku. Mieszkańcy peryferyjnych, górzystych partii Podjuch uzyskali dostęp do linii autobusowych ? Pętli Podjuchy. Pasażerowie po skontaktowaniu się z dyspozytorem zamawiają na konkretną godzinę autobus, który później dowozi ich na pętlę lub na wybrany przystanek. Pojazd zabiera jednorazowo 20 os., a o godzinie planowanej podróży decyduje pierwsze zgłoszenie. Czas i trasa przejazdu jest różna, ponieważ godzina i start pierwszego kursu może być każdego dnia inna ? opowiada Pieczyńska.
„