Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siedlce: wyniki ankiet o jakości komunikacji miejskiej

infotrans
22.05.2015 19:35

MPK zaprezentowało wyniki badań ankietowych pasażerówkomunikacji miejskiej w Siedlcach przeprowadzonych na zlecenie ReferatuInfrastruktury Urzędu Miasta Siedlce. Wykonane przez niezależny podmiot badaniadotyczyły oferty przewozowej, oferty biletowej, informacji pasażerskiej orazjakości usług  świadczonych przez MPK. Wtrakcie badań przepytano 1005 pasażerów podróżujących autobusami na wszystkichliniach komunikacyjnych.

96 % badanych pasażerów nie ma zastrzeżeń do pracy kierowcówMPK. Blisko 800 osób oceniło ich pracę dobrze lub bardzo dobrze. Ponad 60%pasażerów wysoko oceniło komfort podróży siedlecką komunikacją miejską. 74%badanych akceptuje obecne ceny biletów, wyrażając pogląd, że są one adekwatne dopoziomu usługi. Pasażerowie wyrazili zainteresowanie wprowadzeniem biletuczasowego, umożliwiającego przesiadki w ramach jednego biletu.

Spośród 1005 ankietowanych pasażerów autobusów MPK, 727 osóboceniło dobrze lub bardzo dobrze ogólną jakość usług komunikacji miejskiej. Najwyżejoceniono pracę kierowców, czas jazdy autobusami oraz komfort podróży iinformację na przystankach.

Oceniano: jakość pracy kierowców, czas jazdy, częstotliwośćkursowania, komfort podróży, poziom cen biletów, informację przystankową, ogólnąjakość usług

Osoby, które nie posiadają uprawnień do ulgowych przejazdówwystawiły wyższe oceny we wszystkich kategoriach. Posiadacze biletówmiesięcznych, a więc osoby korzystające często z komunikacji miejskiej, cozrozumiałe, byli bardziej surowi w ocenach, niż podróżujący z biletamijednorazowymi. Jednak i oni wysoko oceniają jakość świadczonych usług.

Obecnie prowadzona jest szczegółowa analiza danych, mającana celu przedstawienie nowej oferty biletowej oraz dostosowanie rozkładu jazdydo obecnych potrzeb mieszkańców.