Seminarium "Teleinformatyka w systemach sterowania ruchem pojazdów"
Unia Europejska postawiła przed sobą ambitny cel utworzenia jednolitego rynku przewozów kolejowych. Rozpoczęte we wczesnych latach 90-tych ubiegłego wieku działania na tym polu natrafiły na szereg barier, które powinny być usunięte na drodze do wspomnianego jednolitego rynku.
Pierwszą było oparcie bezpieczeństwa kolei na przepisach narodowych przyjmowanych
w przeszłości na różnych szczeblach zarządzania lub przez same przedsiębiorstwa kolejowe. Przepisy te powinny zostać zastąpione przez zrozumiałe dla wszystkich przepisy publiczne, które muszą zostać zharmonizowane na szczeblu wszystkich państw członkowskich i być przez te wszystkie państwa wzajemnie uznawane.
Drugą była konieczność wdrożenia we wszystkich państwach członkowskich optymalnych specyfikacji i zapewnienia ich skutecznego zastosowania. Muszą one zostać rozwinięte,
z dotychczasowej sieci transeuropejskiej, na całą sieć europejską, wraz z jej pełnym otwarciem dla usług międzynarodowych. Trzecią, potrzeba stworzenia mechanizmów szybkiej interwencji
w przypadkach różnic opinii między władzami narodowymi odpowiedzialnymi za sprawy bezpieczeństwa kolei.
Problemem jest ograniczony dostęp do infrastruktury kolejowej dla przewozów krajowych (co zmniejszyłoby do minimum ilość pustych przebiegów), brak pełnego otwarcia międzynarodowego rynku przewozów pasażerskich, uwzględniającego połączenia między przewozami pasażerskimi
i usługami publicznymi świadczonymi przez operatorów narodowych i międzynarodowych czy brak gwarancji jakości usług zapewnionej przez wzajemne uznawanie praw i obowiązków klientów
i przedsiębiorstw kolejowych. Konferencja, umożliwia wymianę poglądów w gronie specjalistów na powyższe zagadnienia oraz inne problemy związane rozwojem kolejowych systemów sterowania.
PROGRAM wydarzenia znajduje się na stronie http://www.cpi-sk.pl/imprezy/2014/tssk/index.php
a w nim m.in.:
Kierunki badań i modernizacji kolejnictwa polskiego
Prof. dr hab. inż. Janusz Dyduch, Przewodniczący Komitetu Transportu PAN
Prof. dr hab. inż. Jerzy Kisilowski, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny, im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, Wydział Transportu i Elektrotechniki
Systemy kontroli nie zajętości torów oraz systemy zabezpieczania przejazdów
Prof. dr hab. inż. Janusz Dyduch, Przewodniczący Komitetu Transportu PAN
Dr inż. Mieczysław Kornaszewski, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny, im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, Instytut Automatyki i Telematyki
Obecne i przyszłościowe systemy sterowania ruchem kolejowym
Prof. dr hab. inż. Andrzej Lewiński
(Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny, im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, Wydział Transportu i Elektrotechniki, Instytut Automatyki i Telematyki, Zakład Elektroniki i Diagnostyki
Systemy automatycznego prowadzenia pociągu i ograniczenia prędkości
Dr inż. Sławomir Barański
(Politechnika Łódzka, Instytut Elektroenergetyki, Zakład Transportu i Przetwarzania Energii
Bezpieczeństwo i ryzyko na przykładzie urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Dr inż. Andrzej Białoń (Instytut Kolejnictwa)
Współczesne systemy satelitarne do wspomagania procesów sterowania i prowadzenia kolejowego
Dr Andrzej Toruń (Instytut Kolejnictwa)
Wybrane aspekty finansowania rozwiązań infrastruktury transportu kolejowego.
Maciej Gładyga, Z-ca Dyrektora Departamentu Transportu Kolei, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (zaproszenie zostało skierowane)
Organizator: Centrum Promocji Informatyki spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa;tel. (22) 870 69 10, 870 69 78;email: [email protected]
Dzięki poniższemu formularzowi zgłoszeniowemu, możecie Państwo skorzystać z 10% RABATU na udział w wydarzeniu: http://www.cpi-sk.pl/imprezy/2014/tssk/formularz_pr10.php