Sejm czyta nowelę o publicznym transporcie zbiorowym
Zawieraniedo końca 2020 r. umów na przekazywanie przez marszałków województw dopłat dobiletów ulgowych sprzedawanych przez komercyjnych przewoźników autobusowychzakłada projekt noweli ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, który zostałskierowany do drugiego czytania w Sejmie.
„Chcemy,aby przepisy na podstawie których następuje refundacja kwot za ulgi przewozoweoperatorom, obowiązywały również w roku 2020. Dotychczasowa praktyka zmian wpublicznym transporcie zbiorowym w tym obszarze była taka, że ustawąokołobudżetową w roku 2017 i w roku 2018 gwarantowaliśmy możliwość uzyskaniarekompensaty przez tych przewoźników. Z racji tego że istnieje wysokieprawdopodobieństwo, a w zasadzie nawet pewność, że w tym roku ustawyokołobudżetowej i oczywiście ustawy budżetowej nie uda się uchwalić,postanowiliśmy w odrębnym przedłożeniu zaproponować zmiany” – argumentowałwiceminister infrastruktury Rafał Weber podczas posiedzenia sejmowej komisjiinfrastruktury.
„Jednym słowem chcemy, aby ulgi, które obowiązują do tej pory, mogłyobowiązywać w roku 2020. Chcemy również, aby zezwolenia na wykonywanieregularnych przewozów osób w krajowym transporcie zbiorowym również zachowałyswoją ważność do dnia 31 grudnia 2020 roku” – dodał.
Nowe przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2020 r.(PAP)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„