Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rzeszów z umową na rozbudowę ITS

infotrans
10.08.2022 11:00

Rzeszów ma umowę z wykonawcą na rozbudowę systemu ITS, umożliwiająca klasyfikację rodzajową pojazdów kołowych oraz zastosowanie detekcji automatycznej dla pieszych i rowerzystów.

To pokłosie rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego.

Rzeszów z umową na rozbudowę ITS

Do przetargu zgłosiła się tylko jedna firma - ZUP ELSTOP sp. z o.o. Zamawiający zaakceptował jej propozycję i w dniu 29 lipca doszło do podpisania umowy, której wartość opiewa na kwotę 20 845 388,10 PLN brutto. Od tego czasu wykonawca ma 6 miesięcy na sporządzenie dokumentacji projektowej i czas do 15 grudnia 2023 roku na realizację całej inwestycji. Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Przedmiot umowy

Przedmiotem zawartej umowy jest rozbudowa systemu ITS umożliwiająca klasyfikację rodzajową pojazdów kołowych oraz zastosowanie detekcji automatycznej dla pieszych i rowerzystów poprzez:

  • zaprojektowanie, dostawę, konfigurację, testowanie, uruchomienie, zintegrowanie z istniejącą infrastrukturą oraz oddanie do użytkowania pętli indukcyjnych oraz automatycznej detekcji dla pieszych i rowerzystów,
  • umieszczenie dodatkowych pętli indukcyjnych (ok. 1200) na pasach ruchu niezbędnych do klasyfikacji struktury rodzajowej ruchu kołowego (dotyczy to zarówno skrzyżowań z sygnalizacją świetlną jak również rond ze stacjami pomiarowymi) oraz na zjazdach dla relacji wspólnych umożliwiających liczenie pojazdów w szczególności pasów prawoskrętnych,
  • wpięcie wszystkich zainstalowanych detektorów do Systemu Obszarowego Sterowania Ruchem włącznie tj. do oprogramowania Sitraffic SCALA,
  • doposażenie systemu w funkcjonalność klasyfikacji pojazdów w kwestii struktury kierunkowej oraz rodzajowej ruchu kołowego,
  • doposażenie systemu w reprezentację danych ruchowych na kartogramach ruchu z wyborem interwału pomiarowego, daty i godziny, aktualnego pomiaru z przeliczeniem pojazdów/godzinę lub pojazdów/cykl,
  • zastosowanie detekcji automatycznej na wszystkich sygnalizacjach świetlnych w mieście dla pieszych i rowerzystów w celu automatycznego wykrywania zapotrzebowania na sygnał zielony bez potrzeby zgłaszania się przyciskiem (wykrycie sygnalizowane w postaci podświetlenia na przycisku).