Ruszył nowy poznański buspas. Zieleń i uspokojenie ruchu
W niedzielę, 21 czerwca, na poznańskiej ulicy Garbary, zacząłfunkcjonować buspas od przystanku Małe Garbary do ul. Długiej.
-„Buspasy są strategicznym narzędziem przy poprawiepunktualności autobusów. Nie może być tak, że autobusy stoją w korku. Tam,gdzie jest taka możliwość, trzeba je wyznaczać. Inaczej nie doprowadzimy dotego, by osoby, które przemieszczają się swoimi autami, przeniosły się doautobusów. Pasażerowie komunikacji miejskiej muszą mieć preferencję podwzględem szybkiego przejazdu – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydentaPoznania. – Ulica Garbary zyskuje nie tylko buspas i nową organizację ruchu,ale także uporządkowany system parkowania, a przede wszystkim zieleń, którejtam dawno nie było.
Łącznie na ul. Garbary ustawionych zostanie 30 donic, a wnich świdośliwy Lamarcka oraz zieleń niska. Stanęły też już ławki i stojaki dlarowerów.
Buspas od niedzieli
Po nowym odcinku buspasa mogą poruszać autobusy (w tymturystyczne), taksówki, pojazdy służb miejskich, pojazdy elektryczne orazrowery, motorowery i motocykle. Wjazd motocykli na końcowy odcinek Garbar zaul. Długą jest zabroniony.
Kierowcy, którzy będą chcieli zaparkować na miejscachpostojowych zlokalizowanych wzdłuż buspasa powinni wykonywać ten manewr, gdybędą znajdować się na wysokości wolnego miejsca postojowego. Nie jest dozwolonajazda buspasem wzdłuż w celu poszukiwania wolnego miejsca postojowego. Kierowcyskręcający w prawo, w uliczki dochodzące do Starego Rynku, powinni wjeżdżać nabuspas bezpośrednio przed skrzyżowaniem, na odcinku oznakowanym strzałkami doprawoskrętu, z zachowaniem ostrożności i ustępując pierwszeństwa pojazdom nabuspasie.
Pojazdy na Garbarach będą mogły się poruszać z maksymalnąprędkością 30 km na godzinę. Trzy pary progów wyspowych rozmieszczonych naodcinku od ul. Dominikańskiej do Długiej powinny skutecznie zniechęcaćkierowców do szybszej jazdy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szybciej autobusem
Nowy buspas ul. Garbary poprawi płynność i komfort podróżytransportem publicznym. Umożliwi skrócenie czasu przejazdu autobusów nakluczowej osi komunikacyjnej północ-południe przez centrum miasta.
Żeby stworzyć kierowcom alternatywę dla przejazdu przez ul.Garbary na równoległej do niej ulicy Jana Pawła II powstał dodatkowy, trzecipas od ronda Śródka w kierunku ul. Baraniaka. Został on wytyczony od dworcaautobusowego do wysokości budynku Poznańskiego CentrumSuperkomputerowo-Sieciowego.
Jadący ul. Wyszyńskiego mają do dyspozycji dwa pasy doskrętu w prawo w ul. Jana Pawła II (wcześniej był tylko jeden).
„