R&G buduje częstochowski SDIP
W Częstochowie zainstalowano już w połowie planowanychlokalizacji specjalne wysięgniki pod SDIP. System obejmie też powstające centraprzesiadkowe.
Specjalne wysięgniki zainstalowano już w około połowieplanowanych lokalizacji. System obejmie też powstające centra przesiadkowe. Zkolei kierowcom życie ułatwią niebawem nowe liczniki zmiany świateł naskrzyżowaniach, sfinansowane z budżetu obywatelskiego.
Oprócz inwestycji ukierunkowanych na przebudowę infrastrukturydrogowej, mostowej i tramwajowej trwają lub przygotowywane są zadania mająceułatwiać korzystanie z komunikacji miejskiej i transportu zbiorowego czyusprawniać ruch kołowy i jego przepływ po głównych arteriach miasta. Wszystkiete inwestycje – w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” –realizuje Miejski Zarząd Dróg i Transportu.
Trzy węzły
Strategicznym przedsięwzięciem jest budowa trzech centrówprzesiadkowych wraz z przebudową sąsiadujących z nimi układów drogowych. Budowytrwają przy wszystkich dworcach w mieście – Głównym od strony ul. Piłsudskiego,Stradom i Raków. Przy każdym z centrów będą także zainstalowane elementySystemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Pozostałe zostaną zamontowane w 47kolejnych lokalizacjach. Łącznie – jako zintegrowane i cyfrowe tablice zmiennejtreści – będą informowały o rzeczywistym czasie przyjazdów/odjazdów autobusów itramwajów na najbardziej uczęszczanych przystankach.
Dzięki formatowi działania online, System DynamicznejInformacji Pasażerskiej umożliwi ponadto informowanie częstochowianek iczęstochowian o utrudnieniach i zagrożeniach na terenie miasta. Po uruchomieniusystemu tysiącu mieszkającym w Częstochowie osobom niedowidzącym będą wręczonespecjalne piloty, które umożliwią głosowe komunikowanie wiadomości z tablic.
Rośnie SDIP
Na terenie miasta trwa instalacja specjalnych wysięgników,które będą elementami konstrukcji systemu. Tego typu słupy widać już m.in. przypl. Daszyńskiego czy w al. Najświętszej Maryi Panny. Montaż ukończono już wokoło połowie planowanych lokalizacji. System zostanie uruchomiony z końcemroku. Jego koszt to ok. 3,5 mln zł.
Zaawansowanie prac przy budowie centrów przesiadkowychpozwala na tymczasowe dopuszczanie do ruchu także na zamkniętych dotądodcinkach ul. Piłsudskiego czy Korfantego oraz na wjeździe z ul. Pułaskiego nawiadukt w kierunku DW 908 przy dworcu Stradom. Wciąż są to jednak place budowy– należy więc pamiętać o ostrożności poruszając się zarówno samochodem jak ipieszo w obrębie prowadzonych prac.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rowerowe drogi
Sukcesywnie finalizowane są także budowy kolejnych odcinkówdróg rowerowych (np. w al. Niepodległości), które docelowo połączą wszystkiecentra tworząc spójną, liczącą ok. 10 km sieć. Zakończenie wszystkich praczwiązanych z centrami przesiadkowymi planowane jest w połowie 2020 roku.Wówczas kosztem 69 mln zł Częstochowa zyska zupełnie nowe otoczenie trzechnajwiększych dworców kolejowych wraz z infrastrukturą umożliwiającą lepsze niżdotąd parkowanie, korzystanie z komunikacji miejskiej i przesiadanie się nainne środki transportu zbiorowego.
Z kolei na zmotoryzowanych już wkrótce czekać będą kolejneliczniki odliczające czas do zmiany świateł na ważnych, miejskichskrzyżowaniach. Dzięki budżetowi obywatelskiemu do funkcjonującego już zestawutego typu instalacji w połowie października dołączą kolejne. Pojawią się napięciu nowych skrzyżowaniach – ul. Krakowskiej z al. Wojska Polskiego, ul.Orzechowskiego z al. Wolności i ul. Kopernika, al. Armii Krajowej z ul.Dekabrystów, ul. Dekabrystów z ul. Kilińskiego oraz ul. Faradaya z ul.Legionów. Wszędzie tam montaż instalacji może spowodować chwiloweniedogodności.
„