Rewizor sprawdzi bilety w Warszawskiej Kolei Dojazdowej
Warszawska Kolej Dojazdowa szukała firmy zajmującej się kontrolą biletów i egzekucją należności. Umowa z wykonawcą zostanie zawarta na okres 12 miesięcy.
Nowi kontrolerzy mają zacząć pracę nie wcześniej niż od 1 czerwca.
Otwarcie ofert
21 maja swoje ofertę zgłosiło tylko konsorcjum Rewzior i RWR z Gdyni z ceną 2 234 629 PLN brutto, co dosłownie na styk mieści się w budżecie zamawiającego, który wnosi 2 235 525 PLN brutto.
Dodatkowo Rewizor zaproponował:
-
cena brutto za jedną kontrolę (wartość w kryteriach oceny 50%) – 20,88 PLN brutto
-
prowizja netto wyrażona w % (5%) – 0,01%
-
miesięczny ryczałt brutto za koszty windykacji (45%) – 92 127 PLN brutto.
Zadania dla wykonawcy
Do obowiązków wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia należeć ma w szczególności:
– prowadzenie kontroli biletów na przejazd osób, przewóz bagażu i zwierząt w pociągach WKD kursujących zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy,
– prowadzenie kontroli dokumentów poświadczających uprawnienia do ulgowych, bezpłatnych przejazdów, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi oraz aktami i regulaminami wewnętrznymi zamawiającego w pociągach WKD,
– przeprowadzenie kontroli przez wykonawcę na podstawie sporządzonego harmonogramu, ale uzgodnionego i zatwierdzonego przez zamawiającego.
Zasady przeprowadzania kontroli
Kontrole mają być prowadzone w sposób ciągły i systematyczny, zgodnie z zatwierdzonym przez zamawiającego harmonogramem, na następujących zasadach:
– w czasie kontroli przejazdu pasażera, stwierdzającej brak ważnego biletu lub brak dokumentu uprawniającego do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego lub naruszenia przepisów o zabieraniu ze sobą do pojazdu zwierząt i rzeczy oraz w przypadkach zatrzymania pojazdu przez pasażera lub spowodowania zmiany trasy pojazdu, kontroler zobowiązany będzie wystawić podróżnemu „wezwanie do zapłaty”,
– w przypadku nie odebrania przez podróżnego „wezwania do zapłaty” wystawionego w pociągu, wykonawca zobowiązany będzie w ciągu 7 dni kalendarzowych wysłać podróżnemu „wezwanie do zapłaty” za pośrednictwem Poczty Polskiej, listem rejestrowanym,
– kontrole będą się odbywały codziennie (również w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy) w godzinach 6:00-22:00 w systemie dwuzmianowym tj. w godzinach od 6:00 do 14:00 oraz w godzinach od 14:00 do godz. 22:00,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– w godzinach 22:00 – 6:00 kontrole będą się odbywały zgodnie z rozkładem jazdy pociągów WKD w liczbie 8 dni miesięcznie, ze szczególnym naciskiem na godziny nocne z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę, z uwzględnieniem imprez o charakterze masowym,
– wykonawca zobowiązany jest zapewnić na każdej zmianie stosowną grupę kontrolerów składających się z minimum 2 osób,
– zamawiający dopuszcza 2 dni w miesiącu wolne od świadczenia usługi kontroli dokumentów przewozu – po szczegółowym uzgodnieniu ich terminów z zamawiającym,
– WKD wymaga, aby przez 15 dni w miesiącu kontrole odbywały się przez 16 godzin dziennie – w pozostałe dni miesiąca kontrole mają odbywać się w czasie 8 godzin dziennie – po uzgodnieniu harmonogramu z zamawiającym,
– kontrole powinny odbywać się na wszystkich liniach kolejowych WKD, obejmujących cały odcinek, tj. Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz Warszawa Śródmieście WKD – Milanówek Grudów,
– wykonawca zobowiązany jest skontrolować minimum 1450 pojazdów w miesiącu.
Zasady windykacji
Oprócz kontroli biletów wykonawca będzie miał obowiązek zapewnić prowadzenie windykacji należności według następujących etapów:
– etap 1 – przypominawczy oraz upominawczy polegający na skierowaniu do pasażera listem zwykłym przypomnienia wzywającego do uregulowania należności oraz w przypadku nie uiszczenia należności skierowaniu do pasażera listownego upomnienia wzywającego do uregulowania należności,
– etap 2 – sądowy, polegający na skierowaniu do sądu pozwu celem zasądzenia nieuregulowanej należności,
– etap 3 – przypominawczy, polegający na skierowaniu do pasażera listem zwykłym monitu o zapłatę należności po wydaniu przez sąd klauzuli wykonalności,
– etap 4 – informacyjny I oraz informacyjny II, polegające na skierowanie do pasażera listem zwykłym postanowienia o skierowaniu sprawy na dalszą drogę windykacyjną oraz w przypadku nie uiszczenia należności skierowanie do pasażera listem zwykłym zawiadomienia o terminie skierowania sprawy na dalszą drogę windykacyjną,
– etap 5 – polegający na skierowaniu do komornika sądowego wniosku o wszczęcie egzekucji lub powierzenie dalszego windykowania należności firmom windykacyjnym.
„