Reklama transportu publicznego w TV
Pod koniec lutego w br. Monako Międzynarodowy Związek Transportu Publicznego (UITP) oraz Program Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) zainicjowały wspólną kampanię telewizyjną mającą na celu zachęcić osoby prywatne do korzystania z transportu publicznego. W kampanii zwrócono uwagę na to, że wybór komunikacji pomoże zmniejszyć emisję do atmosfery dwutlenku węgla, który to przyczynia się do zmiany klimatu na ziemi.
Dwutlenek węgla (CO2) to jeden z podstawowych gazów szklarniowych, który w dużym stopniu przyczynia się do zmiany klimatu. Większość CO2 jest uwalniana do atmosfery ze spalania paliw kopalnych. Około 95% energii dla transportu jest wytwarzanych właśnie z nich, stąd oczywistym jest, że transport jest głównym emiterem dwutlenku węgla do atmosfery. Około 50% wszystkich miejskich podróży nie przekracza odległości 5 kilometrów. Jeśli więc skorzystalibyśmy z podróży transportem publicznym, w miejsce podróży samochodem, możemy przyczynić się do redukcji negatywnego wpływu na środowisko.
–„Wiemy, że wielu mieszkańców miast zdaje sobie świetnie sprawę z faktu, że zmiany klimatu wynikają ze wzrostu zanieczyszczenia, co budzi zaniepokojenie co do przyszłości następnych pokoleń”–stwierdził Rat, sekretarz generalny UITP. –„Chcielibyśmy ich uświadomić, że korzystanie z transportu publicznego jest sprzymierzeńcem w walce przeciwko zmianom klimatycznym. Chcemy im umożliwić podjęcie słusznej decyzji.”
Reklama nazwana „Głos rozsądku (lat 6)”powstała w stylu dziecięcej kreskówki, na świat patrzymy oczyma małej dziewczynki. To nadaje reklamie emocjonalny wydźwięk. Spot niesie w sobie przesłanie – “Świat jest Twoim domem. Zaopiekuj się nim.”
Reklama została oficjalnie zaprezentowana na dziesiątym posiedzeniu specjalnym Rady Zarządzającej/ Globalnym Forum Ministrów Ochrony Środowiska. Materiał został wyprodukowany przez McCann’a Ericsson’a i jest dostępny w językach angielskim, francuskim, niemieckim i hiszpańskim. Będzie emitowany w głównych międzynarodowych stacjach wliczając BBC World, CNN, EuroNews, CNBC, Sky News, Bloomberg, Eurosport, Fashion TV oraz E! Entertainment. Dodatkowo spot jest dostępny w „wersji otwartej”dla lokalnych adaptacji i użycia.
Internetowa wersja spotu jest dostępna na stronie <www.uitp.org/theworldisyourhome>Na życzenie jest również dostępna wersja w wysokiej rozdzielczości, przeznaczonej dla stacji telewizyjnych.