Refunda wygrywa z TOR, LPW i TRAKO na wrocławski plan transportowy
10 maja Urząd Miejski Wrocławia podpisał umowę na wykonanie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na lata 2023-2027.
Dokument ma on powstać w ciągu 203 dni od dnia zawarcia umowy. O tym kontrakcie pisaliśmy już w TransInfo wcześniej.
Cztery oferty
O wrocławski kontrakt starały się cztery firmy., które 6 kwietnia złożyły swoje oferty. To:
- LPW Katowice z ceną 307 500,00 zł brutto.
- Konsorcjum w składzie Zespół Doradców Gospodarczych TOR Warszawa (Lider Konsorcjum) plus Kompleksowe Usługi Doradcze Maciej Gabory Wrocław (Partner Konsorcjum) z ceną 199 999,23 zł brutto.
- REFUNDA Wrocław, z ceną 198 632,70 zł brutto.
- TRAKO PROJEKTY TRANSPORTOWE Wrocław z ceną 223 655,82 zł brutto.
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 250 000,00 zł brutto, czyli trzy oferty zmieściły się w budżecie. Następie komisja przetargowa dokonała wyboru wykonawcy, który sporządzi nowy plan transportowy dla Wrocławia w oparciu o dwa kryteria:
- cenę (60 %),
- doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia (40 %).
Ostatecznie miasto zdecydowało się na propozycję lokalnej firmy Refunda, a 10 maja podpisano stosowną umowę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PIĘĆ FILARÓW
Zakres przedmiotu zamówienia składa się z pięciu zadań (nie oznacza to podziału na części) i obejmuje: zadanie nr 1 – opracowanie analizy uwarunkowań i wytyczne do planu transportowego, zadanie nr 2 – opracowanie założeń planu transportowego wraz z uzasadnieniem przyjętych rozwiązań, zadanie nr 3 – wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko wraz z przeprowadzeniem procedury jej uzgodnienia, zadanie nr 4 - przeprowadzenie procedur prezentacji, wyłożenia oraz konsultacji planu transportowego, zadanie nr 5 - udział merytoryczny w procedurach uchwalania planu transportowego.
Zadanie nr 1 - czyli opracowanie analizy uwarunkowań i wytyczne do planu transportowego powinno obejmować następujące zagadnienia: analiza zagospodarowania przestrzennego miasta oraz planowanych na okres do roku 2027 zmian dotyczących lokalizacji lub intensywności głównych generatorów ruchu, analiza obecnej i prognozowanej do roku 2027 sytuacji społeczno-gospodarczej w aspekcie wpływu na potrzeby przemieszczeń, analiza systemu publicznego transportu zbiorowego, analiza dostępności systemu transportu zbiorowego dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej zdolności ruchowej, diagnozy stanu SPTZ w mieście poprzez przeprowadzenie analizy SWOT (wskazanie silnych i słabych stron, szans i zagrożeń), analiza wytycznych, preferencji i zaleceń dotyczących SPTZ i zagadnień będących przedmiotem planu transportowego, sformułowanie na podstawie wyników analiz opisanych w poprzednich punktach, zbiorczych wniosków z istniejących uwarunkowań oraz uzgodnionych z zamawiającym wytycznych do planu transportowego na lata 2023 - 2027. ZAŁOŻENIA PLANU Z kolei zadanie nr 2 powinno obejmować w szczególności: dokonanie oceny i prognozy potrzeb przewozowych w latach 2023 - 2027 na bazie przekazanych przez zamawiającego danych oraz "modelu ruchu" - wraz z uzgodnioną z zamawiającym propozycją ewentualnej aktualizacji i korekt w zakresie danych wchodzących w skład modelu, przeprowadzenie uzgodnionych z zamawiającym uzupełniających analiz niezbędnych dla modelowania potrzeb przewozowych na rok 2027, przyjmując otrzymane dane za rok 2023, jako dane bazowe, opracowanie projektu planu transportowego w części tekstowej oraz w części graficznej, projekt planu transportowego ma korelować z określonymi i dostępnymi w czasie jego tworzenia, planami dotyczącymi zmian i rozwoju infrastruktury transportowej we Wrocławiu, w szczególności planami inwestycyjnymi Gminy Wrocław, MPK Sp. z o.o., PLK PKP S.A. Oddziaływanie na środowisko
Z kolei zadanie nr 3 to przygotowanie i przeprowadzenie postępowania dotyczącego strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w skład którego wejdą: uzgodnienie z odpowiednimi organami zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych dla opracowania i oceny prognozy wdrożenia (realizacji) planu transportowego według przedstawionego projektu, opracowanie prognozy wdrożenia planu transportowego i wymaganych do tego opinii, a także - w razie potrzeby - uwzględnienie w projekcie planu transportowego wytycznych z tej prognozy, umożliwienie udziału społeczeństwa w ocenie planu transportowego wraz z prognozą, opracowanie podsumowania konsultacji, zawierającego informację o udziale społeczeństwa i sposobie oraz zakresie uwzględnienia uwag i wniosków zgłaszanych do projektu planu transportowego.
PREZENTACJE, KONSULTACJE
Zadanie nr 4 polega na prezentacji, konsultacjach i zebraniu opinii do projektu planu transportowego (PT) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w tym: wystąpienie w imieniu zamawiającego o uzgodnienie dokumentacji PT z właściwymi organami sąsiednich gmin w zakresie linii komunikacyjnych przebiegających na obszarach ich właściwości oraz ewentualne uwzględnienie koniecznych zmian w projekcie planu transportowego i prognozie, przygotowanie dokumentacji PT do wyłożenia do publicznego wglądu w siedzibie zamawiającego oraz dyżur projektanta przez okres wyłożenia planu transportowego, tj. przez 21 dni, w dniach funkcjonowania Urzędu Miejskiego przez co najmniej 2 godziny dziennie, przygotowanie multimedialnej prezentacji dokumentacji PT, przedstawienie jej uczestnikom spotkań do dyskusji publicznej - w formie spotkania bezpośredniego lub spotkania zdalnego, jeśli wymagać tego będą obowiązującego przepisy sanitarne, a także udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania, sporządzenie sprawozdania z przeprowadzonej dyskusji publicznej, analiza opinii do projektu planu transportowego złożonych w związku z wyłożeniem planu transportowego do publicznego wglądu oraz wyrażonych w trakcie dyskusji publicznej.
UDZIAŁ MERYTORYCZNY
I wreszcie przedmiotem zamówienia dla realizacji zadania nr 5 jest: uzgodniona z zamawiającym aktualizacja projektu planu transportowego wykonanego w ramach zadań 1 - 4, poprzez uzupełnienie tego projektu o wnioski z konsultacji społecznych, a także aktualizacja prezentacji, przygotowanie ostatecznej wersji projektu planu transportowego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w wersji papierowej, elektronicznej oraz w formacie aktów prawnych do przedstawienia Radzie Miejskiej w celu uchwalenia, przygotowanie propozycji wyjaśnień w przypadku zgłoszenia przez radnych zastrzeżeń odnoszących się do elementów merytorycznych projektu planu transportowego, bądź do części merytorycznej lub proceduralnej procesu opiniowania prognozy oddziaływania na środowisko (w przypadku wystąpienia takich zastrzeżeń).