Raport ZTM Warszawa: Jak pasażerowie kupują bilety
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podsumował dane z maja br. Ponad ⅓ pasażerów kupuje bilety krótkookresowe za pośrednictwem aplikacji mobilnych.
Blisko połowa z nich wybiera w tym celu Jakdojade.
Rynek biletów
Rynek mobilny coraz bardziej wpływa na sprzedaż biletów komunikacji publicznej. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie każdego miesiąca publikuje raport, analizujący zachowania pasażerów. W maju 2022 roku 29% sprzedaży biletów krótkookresowych pochodziła z aplikacji mobilnych. W ciągu roku wynik ten wzrósł o 8 punktów procentowych, sięgając 37%. Jednocześnie sam rynek mobilny urósł rok do roku aż o 47%.
Wzrost udziału rynku mobilnego w sprzedaży biletów komunikacji miejskiej wskazuje na coraz większe zaufanie i akceptację użytkowników, wobec tego sposobu zakupu biletów. ZTM Warszawa analizuje sprzedaż z podziałem na poszczególne aplikacje. Od lat niekwestionowanym liderem pozostaje Jakdojade. Według danych z maja 2023 roku, aplikacja utrzymuje obecnie udział rynkowy na poziomie 48,23%, zajmując prawie połowę rynku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Warszawa to jedno z naszych kluczowych miast, a tak wysoki udział rynkowy jest efektem wieloletniego procesu budowania świadomości i zaufania pasażerów komunikacji miejskiej. Nie zatrzymujemy się, chcemy maksymalizować efekty i wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego rozmawiać o kolejnych krokach - mówi Bartosz Burek, prezes zarządu Jakdojade.
Jakdojade jest pierwszym w Polsce serwisem internetowym i aplikacją mobilną, za pomocą których można kompleksowo zaplanować podróż komunikacją miejską lub koleją. Obsługuje już ponad 50 miast oferując zaawansowaną wyszukiwarkę połączeń, a także rozkłady jazdy linii autobusowych, tramwajowych, metra i kolei miejskich. W tym roku Jakdojade rozszerzyło obszar działalności wdrażając wyszukiwarkę połączeń międzymiastowych.