Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pszczyna otworzy centrum przesiadkowe 4 listopada

infotrans
31.10.2019 07:30

25-tysięczna Pszczyna na Śląsku zyskała wybudowane kosztemponad 17,8 mln zł centrum przesiadkowe, integrujące różne formy transportu iusługi różnych przewoźników. Otwarcie położonego przy dworcu kolejowym obiektuzaplanowano na 4 listopada.

Centrum przesiadkowe ma umożliwić mieszkańcom powiatupszczyńskiego i turystom komfortowe i sprawne przesiadki z roweru, samochoduczy autobusu na pociąg, lub odwrotnie.

Budowa zintegrowanego centrum przesiadkowego w Pszczyniewraz z niezbędną infrastrukturą to największa inwestycja w historii powiatupszczyńskiego, realizowana wspólnie z gminą Pszczyna. Prace budowlane trwały odczerwca zeszłego roku.

13 linii

„Z Powiatowego Centrum Przesiadkowego odjeżdżać będąautobusy kursujące w ramach 13 linii – powiatowych, gminnych i komercyjnych, wkierunku wszystkich gmin powiatu. Z przystanku przy obiekcie odjeżdżać będzierównież dalekobieżna linia do Zakopanego” – poinformowała starostapszczyński Barbara Bandoła.

W budynku centrum przesiadkowego powstała poczekalnia dlapodróżnych oraz pomieszczenia do obsługi pasażerów i kierowania ruchem, punktinformacji turystycznej, toalety, pokój dla matki z dzieckiem i zapleczetechniczne. Obok budynku powstała wiata przystankowa z sześcioma stanowiskamidla autobusów komunikacji lokalnej i dalekobieżnych. Informacje przekazująpasażerom elektroniczne tablice, a także specjalne punkty, tzw. infoboksy.

Przy centrum przesiadkowym postał parking rowerowy na 180jednośladów oraz parkingi dla 200 samochodów i postój taksówek. Gruntownie przebudowanoukład drogowy w okolicach Placu Dworcowego oraz ulic Sokoła i Kościuszki, atakże trakty pieszo-rowerowe, chodniki i zjazdy. Posadzono prawie sto drzew.

Pro-komunikacyjny powiat

Powiat pszczyński, który zrealizował przedsięwzięcie, jestorganizatorem komunikacji na dwóch liniach: Pszczyna-Suszec (przedłużonej doŻor) oraz Pszczyna-Pawłowice. To bardzo popularne trasy – w ubiegłym roku zewszystkich linii komunikacji publicznej na terenie powiatu pszczyńskiegoskorzystało ponad 400 tys. pasażerów.

Część zrealizowana przez powiat pszczyński, czyli budowacentrum przesiadkowego oraz prowadzących do niego dróg, kosztowała ponad 17,8mln zł, z czego prawie 15,2 mln zł to środki unijne. Ponadto, gmina Pszczynabuduje – w ramach drugiej części wspólnego projektu, wartej 26,8 mln zł -system tras rowerowych o łącznej długości ponad 20 km oraz dwa mniejsze centraprzesiadkowe w Wiśle Wielkiej i miejscowości Piasek.

Wartość całego projektu, czyli budowy centrumprzesiadkowego, przebudowy prowadzących do niego dróg, parkingów oraz systemutras rowerowych i dwóch mniejszych centrów przesiadkowych w sołectwach Pszczynyprzekracza 44,6 mln zł, z czego unijna dotacja przekracza 36,7 mln zł.(PAP)