Przystanki tramwajowe w Warszawie trafią pod audyt

infotrans
31.08.2021 11:00
Tramwaje Warszawskie biorą pod lupę przystanki.

Tramwajowy przewoźnik chce przyjrzeć się przystankom pod kątem ich dostępności. Taki audyt ma zostać wykonany przez firmę zewnętrzną w terminie nie dłuższym niż 257 dni od podpisania umowy.

CELE AUDYTU

Tramwaje Warszawskie postawiły sobie dwa cele, które mają być zrealizowane poprzez wykonanie audytu:

  • uzyskanie praktycznej oceny aktualnego stanu dostępności każdego przystanku tramwajowego i spisania w sposób uporządkowany zadań eliminujących bariery dostępności na każdym ocenianym przystanku (z określeniem priorytetu w realizacji, w skali punktowej), aby w konsekwencji osiągnąć poziom dostępności 100% dla każdego przystanku,
  • potwierdzenie poprzez sformułowanie odpowiednich wniosków i rekomendacji z audytu, że obecnie obowiązujący standard budowy peronów przystankowych jest odpowiedni lub rekomendowane jest wprowadzenie zmian.

PRZYSTANKI DO AUDYTU

Firma, która zostanie wybrana przez TW będzie miała za zadanie:

  • wykonać audyt dostępności 591 przystanków tramwajowych,
  • wykonać audyt jednego przystanku autobusowego w Warszawie spełniającego wymagania standardów dostępności dla m.st. Warszawy, np. przystanku Metro Płocka 06,
  • wykonać badania terenowe i ankietowe 5 tramwajowych peronów przystankowych każdego typu oraz jednego przystanku autobusowego spełniającego wymagania Standardów Dostępności m.st. Warszawy, np. przystanku Metro Płocka 06,
  • opracować sprawozdanie z badań terenowych i ankietowych,
  • opracować kategorie dostępności przystanków,
  • opracować karty dostępności dla każdego przystanku tramwajowego,
  • opracować zbiorczą tabelę z danymi o dostępności wszystkich peronów (umożliwiającą wykonywanie analiz statystycznych, filtrowanie, szacowanie kosztów wykonania robót w przyszłości),
  • opracować raport dostępności przystanków tramwajowych w Warszawie,
  • sporządzić certyfikat dostępności każdego przystanku, pod warunkiem że wynik audytu na to pozwoli oraz certyfikat zbiorczy (z informacją jaki procent przystanków uzyskało certyfikat dostępności).

TRZY KATEGORIE PRZYSTANKÓW

TW zaproponowały, aby przystanki zostały podzielone na 3 kategorie:

  • dostępne (dla wszystkich podróżnych) – poziom dostępności 100% oznacza spełnienie wszystkich wymagań dla przystanków opisanych w Standardach Dostępności dla m.st. Warszawy oraz wewnętrznych standardów obowiązujących w TW,
  • częściowo dostępne – podział dodatkowy na poziomy dostępności od 50% do 99%, przy czym „50%” - oznacza możliwość dostania się do peronu i wjechania do pojazdu elektrycznym wózkiem inwalidzkim oraz posiada pas ostrzegawczy ułożony wzdłuż krawędzi peronu, zaś „99%” – oznacza spełnienie większości wymagań dla przystanków opisanych w Standardach Dostępności dla m.st. Warszawy oraz wewnętrznych standardów obowiązujących w TW,
  • niedostępne – poziom dostępności 0-49%. Przedział procentowy 0-49% oznacza, że perony są wykorzystywane przez podróżnych, ale nie przez wszystkich. Wyznacznikiem zakwalifikowania peronu jako niedostępnego jest brak możliwości dojazdu elektrycznym wózkiem inwalidzkim lub brak możliwości wjazdu wózkiem elektrycznym do tramwaju oraz brak pasa ostrzegawczego ułożonego wzdłuż krawędzi peronu.

FORMALNOŚCI

Do kryteriów oceny ofert należą: cena (50%), doświadczenie osób audytujących (50%). TW czekają na oferty od wykonawców do dnia 6 września.Przystanki tramwajowe w Warszawie trafią pod audyt