TransInfo Archiwum|Infotrans|Infrastruktura|Przy dworcu Łódź Kaliska powstaną dwa centra przesiadkowe
Przy dworcu Łódź Kaliska powstaną dwa centra przesiadkowe
infotrans
07.03.2015 16:46
Przy dworcu Łódź Kaliska powstaną dwa centra przesiadkowe
Dwa centra przesiadkowe komunikacji miejskiej powstaną w sąsiedztwie kolejowego dworca Łódź Kaliska. Jedno z nich znajdzie się w ciągu al. Włókniarzy pod estakadą, drugie na al. Bandurskiego. Oba będą obsługiwały ruch tramwajowy i autobusowy.
„Szerokie pasy zieleni rozdzielające jezdnie na Bandurskiego i Włókniarzy będą przekształcone na przestrzeń przyjazną pasażerom. Obecnie przystanki autobusowe i tramwajowe nie są tu ze sobą połączone, więc trzeba wybierać rodzaj komunikacji, na który się czeka. Po przebudowie przystanki będą ze sobą zintegrowane”–poinformowała Katarzyna Mikołajec z łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu.
Na al. Włókniarzy w obu kierunkach oraz na al. Bandurskiego od strony Retkini w kierunku centrum miasta autobusy będą wjeżdżały na torowisko i zatrzymywały się na tych samych przystankach co tramwaje. Wyjątkiem będzie kierunek z centrum na Retkinię. Tutaj przystanek autobusowy nie znajdzie się na środkowym pasie, tylko zostanie na pasie od strony dworca Łódź Kaliska.
„Nie będzie wpuszczony w zintegrowane torowisko, gdyż jest problem z późniejszym wyprowadzeniem na jezdnię. Mamy tam m.in. podpory wiaduktu, za którymi torowisko schodzi w dół, zagłębiając się w kierunku ul. Wileńskiej. Jadąc z Włókniarzy ciężko też byłoby na dość krótkim odcinku wprowadzić autobusy na torowisko. Najmniej kolizyjnym rozwiązaniem dla ruchu było więc pozostawienie przystanku w dotychczasowym miejscu”–wyjaśniła Mikołajec.
Dodała, że jest to też dobre rozwiązanie dla osób, które będą przyjeżdżały na dworzec, bo wysiądą tuż przed nim i nie muszą przechodzić z pasa zintegrowanego. Na ten ostatni z przystanku autobusowego będzie można przejść zarówno na poziomie „0”(obecnie nie ma takiej możliwości) jak i przejściem podziemnym, które jest obecnie remontowane.
ZDiT nie podał kosztów budowy zintegrowanych przystanków. Mikołajec wyjaśniła, że są one zawarte w całości inwestycji związanej z przebudową tzw. odcinka retkińskiego (m.in. przebudowa skrzyżowania Włókniarzy –Bandurskiego), która łącznie ma kosztować ok. 170 mln zł.
„Szerokie pasy zieleni rozdzielające jezdnie na Bandurskiego i Włókniarzy będą przekształcone na przestrzeń przyjazną pasażerom. Obecnie przystanki autobusowe i tramwajowe nie są tu ze sobą połączone, więc trzeba wybierać rodzaj komunikacji, na który się czeka. Po przebudowie przystanki będą ze sobą zintegrowane”–poinformowała Katarzyna Mikołajec z łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu.
Dodała, że jest to też dobre rozwiązanie dla osób, które będą przyjeżdżały na dworzec, bo wysiądą tuż przed nim i nie muszą przechodzić z pasa zintegrowanego. Na ten ostatni z przystanku autobusowego będzie można przejść zarówno na poziomie „0”(obecnie nie ma takiej możliwości) jak i przejściem podziemnym, które jest obecnie remontowane.
ZDiT nie podał kosztów budowy zintegrowanych przystanków. Mikołajec wyjaśniła, że są one zawarte w całości inwestycji związanej z przebudową tzw. odcinka retkińskiego (m.in. przebudowa skrzyżowania Włókniarzy –Bandurskiego), która łącznie ma kosztować ok. 170 mln zł.
„