Przetarg na warszawskie przystanki. Na dwa lata
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na budowę i remonty przystanków autobusowych w latach 2021-2022.
-„Roboty budowlane w zakresie budowy, wymiany i naprawy konstrukcji nawierzchni peronów i zatok autobusowych oraz robót towarzyszących” – przetarg o takim zakresie prac ogłoszony został 5 lutego.
30 do remontu
Zarząd szuka firmy, która do 20 grudnia 2022 roku na zlecenie ZTM będzie budowała nowe i remontowała już istniejące przystanki autobusowe. Zakres prac remontowych będzie uzależniony od stanu infrastruktury na konkretnym przystanku. Mogą to być prace o szerszym zakresie, takie jak naprawa nawierzchni peronów, zatok i pasów przejazdowo-postojowych oraz drobniejsze, jak wymiana krawężnika czy urządzeń infrastruktury podziemnej – przykładowo włazów kanałowych, wpustów deszczowych lub studni teletechnicznych. Firma przeprowadzająca remonty będzie także odpowiedzialna za wykonywanie peronów przystanków tymczasowych wyznaczanych na czas remontu przystanku stałego.
W tym roku Warszawa planuje remont ok. 30 przystanków.
Do zadań zwycięzcy przetargu będzie również należało sporządzanie projektów organizacji ruchu na czas trwania prac i wykonywanie dokumentacji powykonawczej. Prace będą musiały być prowadzone przy jak najmniejszych utrudnieniach w ruchu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Firmy zainteresowane wzięciem udziału w postępowaniu przetargowym mogą składać dokumenty do 15 lutego.
Warszawskie przystanki
W ramach sieci Warszawskiego Transportu Publicznego wykorzystywanych jest ponad 6,5 tys. przystanków, z czego ok. 6 tys. to przystanki autobusowe, a pozostałe – tramwajowe. Na prawie 4 tys. przystanków są ustawione wiaty.
W 2020 r. Zarząd Transportu Miejskiego wybudował 17 nowych przystanków. Najwięcej – dziewięć powstało na Białołęce, trzy w Śródmieściu, dwa na Pradze-Południe oraz po jednym na Mokotowie, Targówku i w Wawrze. Jednocześnie wyremontowano 46 przystanków. Najwięcej – osiem przystanków wyremontowano na Ursynowie, po siedem na Bielanach i Ochocie, pięć na Mokotowie, cztery we Włochach, trzy na Pradze-Południe, a po dwa na Bemowie i Woli oraz w Śródmieściu. Remonty prowadzono także na Pradze-Północ i Targówku oraz w Ursusie, Wawrze i Wilanowie.