Przetarg na nocną ochronę w białostockich autobusach do powtórki
Zarząd Białostockiej KomunikacjiMiejskiej nie znalazł dodatkowych środków na zapewnienie ochrony pasażerów iautobusów nocnej komunikacji miejskiej.
W konsekwencji, przynajmniej na razienie dojdzie do podpisania umowy z firmą, która miałaby takie usługi świadczyć.
Decyzja białostockich urzędników to pokłosie przetargu, który miał wyłonićprzyszłego wykonawcę tych usług. W dniu 10 lutego minął termin składania ofert.Do zamawiającego wpłynęły propozycje od dwóch wykonawców:
-
konsorcjum: Jarhead Sp. z o.o.i Jarhead Kamil Stankiewicz – 1432728,00 PLN,
-
Defense Security AgencjaOchrony Osób i Mienia Natalia Wojno – 1291204,80 PLN.
W zestawieniu z powyższymiofertami cenowymi zamawiający chciał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienianieco mniej, a mianowicie kwotę 1071330,00 PLN.
Mimo niewielkiejróżnicy pomiędzy szacunkami ZBKM, a najniższą cenowo ofertą, zamawiający niedołożył brakujących środków. I co ciekawe, urzędnicy nie zastanawiali się długonad decyzją, bo już następnego dnia po otwarciu ofert ogłosili o unieważnieniuprzetargu. Taki ruch był jednak do przewidzenia, bo umowa z przyszłym wykonawcąmiała zostać podpisana na okres 36 miesięcy, z początkową datą obowiązywaniaokreśloną nie wcześniej niż od 10 marca. Oznacza to, że ZBKM jest przygotowanyna kolejny przetarg. Czekamy więc na powtórkę.
Kontrola i bezpieczeństwo
Zakres zamówienia jest dośćszeroki i obejmuje nie tylko ochronę pasażerów i autobusów, ale równieżkontrolę biletów. Do zadań wykonawcy miało należeć:
– przeprowadzenie kontrolidokumentów przewozu pasażerów przebywających w autobusie nocnej komunikacjimiejskiej,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– nakładanie opłat dodatkowych wprzypadku stwierdzenia braku odpowiedniego dokumentu przewozu lub dokumentuuprawniającego do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego,
– ochrona przed dewastacjąautobusów nocnej komunikacji miejskiej oraz urządzeń przystankowych,
– zapobieganie aktom przemocy irozboju, wykroczeniom przeciwko porządkowi publicznemu w nadzorowanym nocnymautobusie komunikacji miejskiej oraz na przystanku, a w przypadku zaistnieniatakiego zdarzenia – interwencja, ujęcie sprawcy i przekazanie organom ścigania,
– bezpośrednia obserwacjaprzebiegu usług przewozu pasażerów, mająca na celu zatrzymanie i przekazanie dodyspozycji organów ścigania osób dokonujących kradzieży kieszonkowych orazdokonujących dewastacji lub innych aktów wandalizmu w autobusach lub naprzystankach.
Wyżej wymienione czynności miałybyć wykonywane przez 12 patroli dwuosobowych w każdy piątek i sobotę, wgodzinach od 23:30 do 4:30 dnia następnego. Podczas realizacji usługi ochronypracownicy wykonawcy mieli korzystać z odzieży iidentyfikatorówzapewnionych przez wykonawcę. Dodatkowo do przeprowadzania kontroli iwystawiania opłat dodatkowych pracownicy mieli otrzymać od ZBKM upoważnienia zezdjęciem inr służbowym. Ponadto, zamawiający chciał zapewnićprzeszkolenie pracowników firmy z zakresu przepisów obowiązujących w miejskimtransporcie zbiorowym oraz nakładania opłat dodatkowych za naruszenie taryfprzewozowych. Pracownicy wykonawcy powinni każdorazowo sporządzać raport zochrony komunikacji nocnej.
„