Przesiądź się – poznańska akcja promująca komunikację
Przesiądź się” – tym hasłem Poznań zachęca dozmiany myślenia na temat sposobów poruszania się po mieście. Plakaty i naklejkiz kolorowymi trasami, zegarem, sercem oraz uśmiechniętym emotikonem, którepojawiły w miejskich tramwajach i autobusach, są pierwszą oznakąrozpoczynającej się właśnie kampanii, promującej zrównoważony transport.
Kampania
Kampania ma zachęcić mieszkańców stolicy Wielkopolski dołączenia środków transportu, przesiadania się, szukania alternatywy w podróży.Ma pomóc w zmianie niekorzystnych dla zdrowia przyzwyczajeń i zmobilizować dowyboru ekologicznych, prostszych i tańszych sposobów przemieszczania się:chodzenia pieszo, jazdy na rowerze, korzystania z komunikacji miejskiej czycar-poolingu. Symbol zegara umieszczony na materiałach promocyjnych kampaniiprzypomina, że odpowiedni dobór tras i środków transportu pozwala skrócić czaspodróży. Symbol serca podpowiada, że wybór transportu publicznego jest bardziejprzyjazny zdrowiu niż stanie w ulicznych korkach.
– Dla wielu z nas określenie zrównoważony transport jestniezrozumiałe. Tu nie chodzi przede wszystkim o rezygnację z poruszania sięsamochodami. Chodzi o to, żebyśmy dobierali środki transportu do potrzeb,sprawdzili gdzie warto jechać samochodem, gdzie tramwajem, a gdzie wartopojechać taksówką. Byśmy dali komuś zarobić, a samemu nie szukali parkingu itracili czasu – powiedział Tomasz Lisiecki, zastępca dyrektora GabinetuPrezydenta w UMP.
Uśmiechnięty emotikon na materiałach promocyjnych ilustrujejeszcze jedną wartość, podkreślaną przez organizatorów kampanii: życzliwośćwśród wszystkich użytkowników ruchu. Podkreśla potrzebę wzajemnego szacunku izrozumienia na drodze, bez względu na wybór środka transportu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Więcej informacji o kampanii, której kulminacjęorganizatorzy zapowiadają na 9 czerwca na placu Wolności, można znaleźć nastronie http://przesiadzsie.pl.
„