Projekt centrum przesiadkowego w Jaworznie
Planowana przez miasto inwestycja zakłada, że obok dworca zostaną zbudowane parkingi dla samochodów, motocykli i rowerów, przystanki autobusowe zostaną zbliżone maksymalnie do wejścia na perony, a dojścia zostaną skrócone. Całość uzupełni budynek z salonikiem prasowym, toaletami i klimatyzowaną poczekalnią. Docelowo z centrum miasta ma tu też dojeżdżać tramwaj. –„To będzie miejskie centrum integracji transportu. Ważnym elementem naszych planów jest nadzieja na szybką modernizację linii kolejowej Katowice-Kraków. Wtedy powstałaby wreszcie kolej aglomeracyjna. Z Jaworzna do Katowic da się wtedy dojechać w 20 minut, podobnie do Krakowa”- mówi „Gazecie Wyborczej-Katowice”–Tomasz Tosza, specjalista ds. inwestycji w Urzędzie Miasta w Jaworznie. Jego zdaniem mieszkańcom podróż do stolicy województwa śląskiego samochodem przestanie się wtedy opłacać. –„Podróż z centrum Jaworzna do ścisłego centrum Katowic zajmie razem z przesiadką na dworcu w Jaworznie-Szczekowej około trzydziestu minut”- dodaje.
Centrum przesiadkowe ma kosztować ok. 12 mln zł. Znalazło się na liście Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, a to oznacza, że po 2014 roku miasto dostanie większość potrzebnych pieniędzy z unijnej dotacji. –„Chcemy żeby przebudowa linii kolejowej i budowa centrum przesiadkowego były ze sobą skoordynowane. Podobnie jak realizacja brakujących odcinków Obwodnicy Północnej – dzięki której dojazd do dworca w Szczakowej z innych części miasta będzie omijał Górę Piasku i centrum Szczakowej – tłumaczy prezydent Jaworzna Tadeusz Kaczmarek. – Jeśli plan ten uda się zrealizować, już za kilka lat Szczakowa ma szansę stać się ponownie głównym centrum komunikacyjnym dla całego Jaworzna, a sama dzielnica zacznie tętnić życiem.”Dalsze informacje TUTAJ