Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Problemy pasażerów warszawskich parkingów P&R: Nie zapłacisz kartą

infotrans
04.05.2023 12:07

Sieć parkingów P&R ma zachęcić warszawiaków i przyjezdnych, aby pozostawiali na nich swoje auta i przesiadali się do komunikacji miejskiej.

Jednak absurdy parkingowe mogą raczej zniechęcić kierowców do korzystania nich. Niedawno przekonał się o tym mieszkaniec stołecznej Białołęki. Pan Daniel wybierał się do biura, ale po pracy miał do załatwienia kilka spraw w swojej dzielnicy. Postanowił, że pozostawi swój samochód na P&R na Żeraniu.

Historia jednego parkowania

-"Od czasu pandemii często pracuję poza biurem, więc nie mam biletu miesięcznego, kiedy jadę kolejką kupuję bilet jednorazowy. Tak też zrobiłem tym razem" – relacjonuje mieszkaniec Białołęki.

Pan Daniel pojechał na Żerań, i tam zostawił samochód na oddanym przed rokiem parkingu P&R. Kiedy wrócił z pracy, nie mógł wyjechać z parkingu. Dopiero wówczas zapoznał się z zasadami korzystania z P&R.

-"Okazało się, że nie mogę bezpłatnie korzystać z parkingu, gdy jadę kolejką na bilet jednorazowy. Dowiedziałem się również, że aby wyjechać z parkingu muszę zapłacić 100 zł kary" – opowiada.

Jednak na tym nie skończyły się jego problemy, bo w automatycznej kasie P&R można zapłacić jedynie gotówką. Automat nie przyjmuje płatności kartą, ani telefonem. A w promieniu kilku kilometrów od stacji Warszawa Żerań nie ma bankomatów. Pan Daniel nie miał w portfelu takiej kwoty. Nie pozostało mu nic innego, jak dzwonić do rodziny z prośbą o przywiezienie pieniędzy.

fot. WTP

Zdaniem ZTM

PAP poprosiła Zarząd Transportu Miejskiego o wyjaśnienia, dlaczego nie można korzystać z P&R z biletem jednorazowym na komunikacje miejską oraz dlaczego nie ma możliwości płatności kartą.

-"Gdyby można było korzystać z parkingów P+R kupując bilet jednorazowy, to na pewno część mieszkańców wykorzystywałaby te miejsca, jako zwykły parking. W żaden sposób nie promowałoby to kierowców, którzy zostawiają samochody, żeby przesiąść się do komunikacji miejskiej, by dojechać nią np. do pracy" – odpowiedział rzecznik ZTM Tomasz Kunert.

Natomiast w sprawie płatności przyznał:

-"W automatycznych kasach parkingów P+R nie ma możliwości płatności kartą". "Planujemy wdrożyć taką możliwość po uruchomieniu Systemu Poboru Opłat na kolejnych parkingach" – zapewnił, ale terminu nie podał.(PAP)