Prezydent Poznania wspiera “Przesiądź się” [FILM]

infotrans
13.06.2017 12:11

„Przesiądź się” – tym hasłem Poznań zachęca do zmiany myślenia na temat sposobów poruszania się po mieście. Kampania, promując alternatywne dla samochodu sposoby przemieszczania się i łączenia różnych środków transportu, ma uświadomić mieszkańcom, że nie jesteśmy skazani na stanie w korkach.

Liczba samochodów osobowych w Poznaniu jest dwukrotnie wyższa niż miasto jest w stanie pomieścić. I to nie jest jakaś abstrakcyjna statystyka. To konsekwencja decyzji wielu osób, którzy codziennie, jadąc do pracy, na uczelnię, do urzędu wsiadają do samochodu. Wybierając ten środek transportu, dokładają swoją cegiełkę do tworzących się na ulicach korków, w których potem tracą czas, a także zdrowie i pieniądze. Kampania ma zachęcić mieszkańców Poznania do zmiany sposobu myślenia o podróżowaniu po mieście, do zastanowienia się – zanim wsiądą do samochodu – czy faktycznie muszą nim jechać?

– Ja się już przesiadłem, moi najbliżsi współpracownicy również. Odkorkowanie poznańskich ulic to klucz do przywrócenia równowagi komunikacyjnej w mieście. Podejmujemy w tym kierunku wiele praktycznych działań, bo „zrównoważony transport” nie jest dla nas pustym hasłem. Zdecydowanie podnosimy jakość komunikacji miejskiej, stwarzamy bezpieczne warunki do poruszania się rowerem, oddajemy przestrzeń pieszym. Jestem przekonany, że te wszystkie inwestycje będą coraz bardziej przekonywać do rezygnacji z jazdy autem, gdy nie jest to konieczne. – powiedział Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania.

Celem kampanii jest promowanie łączenia środków transportu, przesiadania się, szukania alternatywy dla samochodu, jako sposobu przemieszczania się po mieście. Ma ona pomóc w zmianie niekorzystnych dla zdrowia przyzwyczajeń i zmobilizować do wyboru ekologicznych, prostszych i tańszych sposobów przemieszczania się: chodzenia pieszo, jazdy na rowerze, korzystania z komunikacji miejskiej czy car-poolingu.

Pierwszą oznaką tej kampanii, promującej  zrównoważony transport, były plakaty i naklejki z kolorowymi trasami, zegarem, sercem oraz uśmiechniętym emotikonem, które pojawiły w miejskich tramwajach i autobusach. Symbol zegara przypomina, że odpowiedni dobór tras i środków transportu pozwala skrócić czas podróży. Symbol serca podpowiada, że wybór transportu publicznego jest bardziej przyjazny zdrowiu niż stanie w ulicznych korkach.

– Dla wielu z nas określenie zrównoważony transport jest niezrozumiałe. Tu nie chodzi przede wszystkim o rezygnację z poruszania się samochodami. Chodzi o to, żebyśmy dobierali środki transportu do potrzeb, sprawdzili, gdzie warto jechać samochodem, gdzie tramwajem, a gdzie warto pojechać taksówką. Byśmy dali komuś zarobić, nie szukali parkingu i tracili czasu – powiedział Tomasz Lisiecki, zastępca dyrektora Gabinetu Prezydenta w UMP.

Uśmiechnięty emotikon na materiałach promocyjnych ilustruje jeszcze jedną wartość, podkreślaną przez organizatorów kampanii: życzliwość wśród wszystkich użytkowników ruchu. Podkreśla potrzebę wzajemnego szacunku i zrozumienia na drodze, bez względu na wybór środka transportu.

{https://www.youtube.com/watch?v=pAXkc-FMuL4}