Preferencje komunikacyjne gdyńskich uczniów
W roku szkolnym 2013/2014 przeprowadzone zostały badania marketingowe, na podstawie których przeprowadzono analizy preferencji i zachowań komunikacyjnych w podróżach miejskich uczniów gimnazjów i liceów w Gdyni. Wybór tej grupy użytkowników wynika z obligatoryjności podróży w relacji dom ? miejsce nauki i ważnego znaczenia transportu zbiorowego dla tej grupy podróżnych.
Raport zawiera wyniki własnych, pierwotnych badań marketingowych dotyczących preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów gimnazjów i liceów w Gdyni w roku szkolnym 2013/2014. Scharakteryzowano w nim badaną populację. Przedstawiono postulaty osoby zaspokajania potrzeb przewozowych, z uwzględnieniem roweru jako środka transportu.
Następnie dokonano ogólnej oceny oraz oceny poszczególnych elementów oferty przewozowej transportu zbiorowego, organizowanego przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz przez PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście Sp. z o. o. W końcowej części raportu nakreślono kierunki rozwoju transportu miejskiego, zgodne z oczekiwaniami uczniów gimnazjów oraz podsumowano całość rozważań.
Badaniem objęto po jednej klasie z każdego rocznika. Jako instrument pomiarowy wykorzystano ustrukturyzowany kwestionariusz, opracowany we własnym zakresie. Zastosowano metodę ankiety audytoryjnej, poddając uczniów badaniu w ich szkołach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zachęcamy do zapoznania się z załączonymi raportami. Są dostępne tutaj oraz tutaj.
„