Praktyczne szkolenie stołecznych urzędników
Zbyt wysokiekrawężniki, nierówne chodniki czy schody ? to tylko niektóre bariery, z jakimimuszą na co dzień mierzyć się osoby niepełnosprawne. Aby lepiej zrozumieć ichsytuację, na jeden dzień pracownicy warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich sami przesiedli się na m.in. wózkiinwalidzkie.
To częśćnietypowego szkolenia, w jakim uczestniczyło kilkunastu pracowników stołecznegozarządcy dróg. Podczas szkolenia, zorganizowanego przez Fundację Polska Bez Barier,pracownicy ZDM na co dzień zajmujący się projektowaniem i realizacją inwestycjidrogowych mogli ?wczuć się? w to, jak poruszają się po mieście osobyniepełnosprawne.
Poznali m.in. jak ciężko jest pokonać uskok na wózku inwalidzkim i jak inaczej poruszasię po mieście osoba niewidoma (w tym celu założyliśmy opaski na oczy).Uczestnicy szkolenia poznali także techniki poruszania się osób zniepełnosprawnością oraz ich potrzeby związane ze zmianami w przestrzenimiejskiej. Praktyczna wiedza o tym, jak osoby niepełnosprawne pokonują ? częstozbyt wysokie ? krawężniki, źle wyprofilowane przejazdy tramwajowe czy schodybez pochylni jest bezcenna, szczególnie w projektowaniu nowych rozwiązańdrogowych. Każdy z uczestników szkolenia mógł przekonać się o tym na własnejskórze.
Wartoprzypomnieć, że to nie pierwsza tego typu inicjatywa. Pod koniec stycznia przeprowadzono testy rozwiązańdla osób niepełnosprawnych zastosowanych na przystanku na ul. Dwernickiego.Przystanek ten wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Wiatracznej do ul.Mycielskiego został przez nas wyremontowany pod koniec 2015 r. zgodnie znajnowszymi standardami.
Wówczas osobyniewidome i niedowidzące zostały poproszone o sprawdzenie warunków poruszaniasię przy wykorzystaniu zainstalowanych pasów ostrzegawczych i prowadzących. Zkolei osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich sprawdzały komfortkorzystania z chodników wyposażonych w komplet oznaczeń dotykowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W tym roku ZDM kontynuuje działania związane zusuwaniem barier architektonicznych. W ramach robót zaplanowanolikwidację kilkuset barier i utrudnień dla pieszych.
„