Pracodawcy RP: Aukcje elektroniczne przynoszą oszczędności
Jak wynika z informacji Urzędu Zamówień Publicznych, aukcje elektroniczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem uczestników systemu zamówień publicznych, co przekłada się na oszczędności w wysokości ok. 90 mln zł. Pracodawcy RP od dawna postulują digitalizację „papierowej”sfery działania administracji publicznej i samorządowej. Platforma aukcji elektronicznych jest doskonałym przykładem funkcjonowania w rzeczywistości rozwiązań opierających kontakty przedsiębiorca –administracja na kanałach informacyjnych wykorzystujących nowoczesne technologie. –„Należy liberalizować przepisy, które powinny służyć promocji innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań, gdyż tradycyjne formy kontaktów powodują znaczne zużycie papieru. Przede wszystkim jednak zabierają bezcenny czas”–podkreśla ekspert Pracodawców RP, Adam Kwaśnik. W Polsce wystawia się około 4 mld faktur rocznie, na co zużywane jest około 20 tys ton papieru, a do wydrukowania jednej tony papieru zużywa się 17 drzew. Dlatego też wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, wskazana jest digitalizacja dokumentów bez konieczności stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub systemu elektronicznej wymiany danych (EDI). –„Mamy nadzieję, że przykład Urzędu Zamówień Publicznych będzie skłaniał do śmielszej akcji unowocześniania administracji publicznej”–dodał Adam Kwaśnik.