Poznański raport ze sprzedaży biletów – luty 2014

infotrans
26.03.2014 14:50

W lutym 2014 roku, w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, odnotowano zdecydowany wzrost zarówno liczby, jak i wartości sprzedanych biletów. Łączna liczba sprzedanych biletów wzrosła o blisko 30 proc., tym samym spowodowało to wzrost wartości sprzedaży o 19,37 proc. Prezentujemy drugi tegoroczny raport ze sprzedaży biletów, w którym porównujemy liczbę i wartość sprzedaży biletów w lutym roku 2014 i 2013. Analizując poszczególne rodzaje biletów, poprawie uległa liczba sprzedanych biletów we wszystkich kategoriach poza biletami długookresowymi. Szczególnie duży wzrost odnotowano w ramach biletów krótkookresowych (głównie biletów 72- i 48-godzinnych). Jakkolwiek, wielokrotny wzrost liczby sprzedanych biletów krótkookresowych spowodowany był bardzo dużą liczbą zwrotów na początku 2013 roku (1 stycznia 2013 roku zmianie uległy ceny biletów, co spowodowało konieczność wymiany tych zakupionych po starej taryfie). Spośród pozostałych rodzajów biletów zdecydowanie więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego sprzedano biletów jednorazowych (co ważne, sprzedano blisko 40 proc. więcej biletów 15-minutowych). W tej grupie jedynie wśród biletów 30-minutowych odnotowano spadek liczby sprzedaży (-9,1 proc.). Było to z pewnością spowodowane wydłużeniem czasu obowiązywania biletów 15-minutowych. Ogólna liczba sprzedanych biletów długookresowych zmalała o 3,32 proc. Na spadek ten wpływ miało głównie zmniejszenie sprzedaży biletów 30-dniowych i 3-miesięcznych. Przyczyną tego zjawiska było przede wszystkim skorzystanie przez wielu klientów z bardzo korzystnych cenowo biletów 120- i 150-dniowych.

Poznański raport ze sprzedaży biletów - luty 2014Poznański raport ze sprzedaży biletów - luty 2014Poznański raport ze sprzedaży biletów - luty 2014
Od początku roku liczba sprzedanych biletów wyniosła 5 924 696 szt. Oznacza to wzrost o 4,38 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wraz ze wzrostem liczby sprzedanych biletów odnotowano bardzo znaczny wzrost wartości sprzedaży (19,37 proc.). Wartość sprzedanych biletów wyniosła w lutym blisko 16 mln złotych. Znaczący wpływ na to zjawisko miał wzrost sprzedaży biletów jednorazowych (29,91 proc.) oraz długookresowych (9,76 proc.). W przypadku tych drugich zjawisko wzrostu wartości wystąpiło pomimo spadku liczby sprzedanych biletów –co świadczy o tym, że wiele osób zdecydowało się na zastąpienie biletów 30-dniowych i 3-miesięcznych korzystniejszymi biletami semestralnymi. Na wzrost sprzedaży biletów jednorazowych wpłynęły głównie bilety 15-minutowe, których wartość osiągnęła ponad 4,7 miliona złotych. Od początku roku wartość sprzedanych biletów przekroczyła już 32 mln zł. Oznacza to wzrost o 5,19 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Dodatkowe informacje tutaj