Poznań z większą liczbą pasażerów!
O blisko 19 mln w porównaniu z rokiem 2014 wzrosła liczbaosób korzystających z transportu publicznego. W 2015 roku poznańskie autobusy itramwaje przewiozły 226 mln 600 tys. osób. To efekt wielu pozytywnych zmianprzede wszystkim w zakresie oferty taryfowej ZTM Poznań.
W ramach promocji transportu publicznego w mieście ZTMznacznie uatrakcyjniło taryfę biletową. Wprowadzony został Bilet Seniora dlaosób powyżej 65 roku życia, który cieszył bardzo dużym zainteresowaniem.Sprzedaż sięgnęła 18 tys., z czego ok. 14% stanowili seniorzy, którzy do tejpory nie korzystali z komunikacji miejskiej.Dużym sukcesem okazała się korekta tPortmonetki. Niższe stawki zaprzejazdy zaowocowały ponad 200% wzrostem wartości doładowań, która w 2015wyniosła 36 mln zł.
– tPortmonetka coraz lepiej służy pasażerom. Jest to produktwyróżniający Poznań w skali kraju, bo pasażerowie płacą za faktycznieprzejechane przystanki. To zachęca poznaniaków do korzystania z tegorozwiązania – mówił Bogusław Bajoński, dyr. ZTM w Poznaniu – Dla nas bardzoistotny jest też wzrost sprzedaży biletów długookresowych, bo to oznacza więcejstałych, lojalnych klientów. Jej wartość sięgnęła w minionym roku 100 mln zł.Coraz większy jest też udział biletów okresowych w całkowitej wartościsprzedaży, który wynosi obecnie 53,5%.
Dobrym wynikom sprzyjała rozbudowa sieci sprzedaży.
– Obecnie w Poznaniu mamy 366 punktów sprzedaży biletów idoładowań karty PEKA. Uruchomionych zostało 70 nowoczesnych biletomatów – mówiBernard Zapatka, z-ca dyr. ZTM ds. sprzedaży i obsługi klientów – Naszymnajważniejszym kanałem sprzedażowym nadal są tzw. kioskarze, gdzierealizowanych jest ok. 40% transakcji. Bardzo dobre, najlepsze w skali krajuwyniki osiągamy w sprzedaży przez internet, która stanowi 16% obrotu. W innychmiastach udział internetu kształtuje się na poziomie od 5 do 8%.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Całkowita wartość sprzedaży biletów w 2015 wyniosła 186 mln700 tys. zł., czyli o niecałe 600 tys. więcej niż roku 2014. Zważywszy naznaczne zwiększenie liczby pasażerów jest to bardzo niewielki wzrost. To wynikwielu wprowadzonych w ubiegłym roku ulg i promocji dla pasażerów, tłumaczy dyr.ZTM, Bogusław Bajoński.
– Zawsze jest coś za coś. Zależy nam na przyciąganiu nowychklientów i dlatego staramy się uatrakcyjniać nasza ofertę taryfową.Wprowadziliśmy wiele ulg, a to kosztuje. Mimo tych kosztów osiągnęliśmy dobrywynik – mówił dyr. Bajoński – Najważniejsze, że cele w zakresie zwiększenialiczby pasażerów zostały zrealizowane. To nas bardzo cieszy, bo chcemy, bycoraz więcej osób przesiadało się z samochodów do autobusów i tramwajów. Tomusi nasz cel nadrzędny, jeśli chcemy zmniejszenia ruchu samochodowego wmieście.
Na ten rok cel jest również ambitny. ZTM liczy nazwiększenie liczby poznaniaków korzystających z komunikacji miejskiej o 5 do 10mln.
„