Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań szuka operatora Kaponiery

infotrans
10.11.2014 19:54

Modernizowane rondo Kaponiera to jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Poznania służący pieszym, pasażerom transportu publicznego i kierowcom. Po zakończeniu przebudowy Kaponiera zyska nową jakość. Zagospodarowany przestrzenią handlowo-usługową zostanie poziom -2, powstanie przystanek tramwajowy na trasie PST, widoczna dla pasażerów będzie zabytkowa Kaponiera Kolejowa i uruchomiony zostanie podziemny parking. Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu rozpoczyna procedurę mającą wyłonić operatora zarządzającego nową Kaponierą. Celem postawionym przed operatorem będzie kompleksowe zarządzanie węzłem przesiadkowym, powierzchniami komercyjnymi i parkingiem, a także zminimalizowanie kosztów ponoszonych przez Miasto na utrzymanie obiektu. Operator zadba o minimalizację kosztów eksploatacji oraz maksymalizację zysków. –„Liczymy, że realizacja tego zadania nastąpi poprzez nawiązanie kontaktów biznesowych przez operatora z podmiotami ulokowanymi w sąsiedztwie węzła przesiadkowego, takimi jak: hotele, centra biznesowe, placówki kultury (CK Zamek, Opera), uczelnie wyższe czy Międzynarodowe Targi Poznańskie”–możemy przeczytać w komunikacie ZTM. Nowa Kaponiera nie tylko zyska nowy wygląd, ale także w zdecydowany sposób ułatwi pasażerom korzystanie z usług transportu publicznego. Będzie możliwość szybkiej i wygodnej komunikacji pomiędzy przystankiem tramwajowo-autobusowym na powierzchni a tramwajowym na poziomie -2 dla linii funkcjonujących na przedłużeniu trasy PST do Dworca Zachodniego PKP. Na przystanku na powierzchni będą się zatrzymywały zarówno tramwaje, jak i autobusy, co także przyczyni się do szybszych oraz łatwiejszych przesiadek. ZTM Poznań w pierwszej kolejności zaprosi podmioty zainteresowane pełnieniem funkcji operatora do negocjacji, a po ich zakończeniu część z tychże podmiotów zostanie zaproszona do złożenia ofert. Po wyborze najkorzystniejszej oferty dla Miasta Poznania zostanie podpisana umowa z operatorem.

Nowa Kaponiera –wizualizacjeNowa Kaponiera –wizualizacjeNowa Kaponiera –wizualizacjeNowa Kaponiera –wizualizacje
 
Nowa Kaponiera obejmie trzy poziomy (0, -1 i -2) o następujących funkcjonalnościach:
– publiczny transport zbiorowy,
– Punkt Obsługi Klienta ZTM,
– handel i usługi (sklepy i punkty usługowe),
– parking (248 miejsc postojowych)
– pomieszczenia techniczne,
– zabytkowa Kaponiera Kolejowa.
 
Węzeł przesiadkowy Kaponiera w liczbach to między innymi:
– 688 mkw. powierzchni komercyjnej na poziomie -1,
– 1.287 mkw. powierzchni komercyjnej na poziomie -2,
– 8.562 mkw. łącznej powierzchni parkingowej na obu poziomach,
– 345 mkw. powierzchni zabytkowej Kaponiery Kolejowej.