Poznań szuka operatora Kaponiery
Modernizowane rondo Kaponiera to jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Poznania służący pieszym, pasażerom transportu publicznego i kierowcom. Po zakończeniu przebudowy Kaponiera zyska nową jakość. Zagospodarowany przestrzenią handlowo-usługową zostanie poziom -2, powstanie przystanek tramwajowy na trasie PST, widoczna dla pasażerów będzie zabytkowa Kaponiera Kolejowa i uruchomiony zostanie podziemny parking. Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu rozpoczyna procedurę mającą wyłonić operatora zarządzającego nową Kaponierą. Celem postawionym przed operatorem będzie kompleksowe zarządzanie węzłem przesiadkowym, powierzchniami komercyjnymi i parkingiem, a także zminimalizowanie kosztów ponoszonych przez Miasto na utrzymanie obiektu. Operator zadba o minimalizację kosztów eksploatacji oraz maksymalizację zysków. –„Liczymy, że realizacja tego zadania nastąpi poprzez nawiązanie kontaktów biznesowych przez operatora z podmiotami ulokowanymi w sąsiedztwie węzła przesiadkowego, takimi jak: hotele, centra biznesowe, placówki kultury (CK Zamek, Opera), uczelnie wyższe czy Międzynarodowe Targi Poznańskie”–możemy przeczytać w komunikacie ZTM. Nowa Kaponiera nie tylko zyska nowy wygląd, ale także w zdecydowany sposób ułatwi pasażerom korzystanie z usług transportu publicznego. Będzie możliwość szybkiej i wygodnej komunikacji pomiędzy przystankiem tramwajowo-autobusowym na powierzchni a tramwajowym na poziomie -2 dla linii funkcjonujących na przedłużeniu trasy PST do Dworca Zachodniego PKP. Na przystanku na powierzchni będą się zatrzymywały zarówno tramwaje, jak i autobusy, co także przyczyni się do szybszych oraz łatwiejszych przesiadek. ZTM Poznań w pierwszej kolejności zaprosi podmioty zainteresowane pełnieniem funkcji operatora do negocjacji, a po ich zakończeniu część z tychże podmiotów zostanie zaproszona do złożenia ofert. Po wyborze najkorzystniejszej oferty dla Miasta Poznania zostanie podpisana umowa z operatorem.