Poznań: raport ze sprzedaży biletów ZTM za styczeń 2015

infotrans
25.03.2015 19:12

ZTM Poznań opublikował kolejny raport ze sprzedaży biletów, tym razem za styczeń 2015r. W pierwszym miesiącu bieżącego roku zarysował się pozytywny trend w sprzedaży biletów długookresowych oraz doładowań tPortmonetki na karcie PEKA.Pod względem wartości sprzedaży wszystkich typów biletów pierwszy miesiąc bieżącego roku był porównywalny do stycznia 2014r. Ogółem klienci Zarządu Transportu Miejskiego nabyli bilety o łącznej wartości ponad 16 mln zł (brutto).Pasażerowie coraz chętniej korzystają z możliwości wyboru okresu obowiązywania biletu długookresowego i dopasowania go do swoich potrzeb, co jest jedną z wielu zalet systemu PEKA. Tę tendencję odzwierciedlają statystyki sprzedażowe. Pod względem wartości duży wzrost odnotowano w grupie biletów o okresie ważności:od 31 do 90 dni: +91,67 proc. (w porównaniu do biletów kwartalnych z 2014r.)od 91 do 120 dni: + 31,71 proc. (w porównaniu do biletów półrocznych z 2014r.)od 121 do 150 dni: +32,23 proc. (w porównaniu do biletów półrocznych z 2014r.)od 151 do 180 dni + 29,92 proc. (w porównaniu do biletów półrocznych z 2014r.)od 181 do 210 dni: + 1466,2 proc. (w porównaniu do biletów 9-miesięcznych z 2014r.)Biletów długookresowych zakupiono w styczniu 2015r. o 2,65 proc. więcej niż w styczniu 2014r. (pod względem wartości) oraz o 3,03 proc. (pod względem ilości). Największy wpływ z kategorii biletów długookresowych na łączną sprzedaż w styczniu 2015r. miały bilety o ważności od 14 do 30 dni, których zakupiono za kwotę ok. 6,9 mln zł.Nadal znacząco rośnie liczba osób decydujących się na bilety o długim okresie obowiązywania, w tym głównie bilety o ważności powyżej 120 dni. Przykładowo, wartość sprzedaży biletów o okresie od 121 do 150 dni w styczniu 2015r. osiągnęła sprzedaż o wartości ponad 915 tys. zł.Wciąż dużym powodzeniem cieszy się tPortmonetka na karcie PEKA. Wartość jej doładowań utrzymuje się na poziomie powyżej 2 mln zł, w styczniu 2015 r. wyniosła ona blisko 2,5 mln zł i kolejny miesiąc z rzędu była to wartość rekordowa. Co naturalne, rosnące zainteresowanie tPortmonetką automatycznie przekłada się na malejącą sprzedaż tradycyjnych biletów jednorazowych.