Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań: PEKA – raport z pierwszych godzin funkcjonowania

infotrans
02.07.2014 21:03

Poznański system PEKA został uruchomiony, korzystają z niego pasażerowie. Przypominamy, że od 1 lipca obowiązuje nowa taryfa biletowa. Przedstawiamy raport z pierwszych godzin działania systemu:

– 96 proc. czytników w autobusach i 89 proc. w tramwajach jest sprawnych;

– w części biletomatów stacjonarnych i części biletomatów mobilnych –z uwagi na problemy dostawcy oprogramowania –od nocy trwa wgrywanie nowej taryfy, proces powinien zostać wkrótce zakończony;

– 8 tys. osób doładowało już tPortmonetkę na karcie PEKA;

– Punkty Obsługi Klienta ZTM działały w poniedziałek (30 czerwca) na zasadzie „do ostatniego klienta. POK przy ulicy Matejki został zamknięty o godz. 0.40, na Dworcu Rataje o godz. 23.50, na Sobieskiego o godz. 23.00, pozostałe około godz. 22.30;

bilety papierowe w nowej taryfie są dostępne w Punktach Obsługi Klienta ZTM, otrzymali je także współpracujący z nami hurtownicy. Rozdysponowano 1 mln 100 tys. sztuk (średnia tygodniowa sprzedaż biletów papierowych to 200 tys.

portal internetowy www.peka.poznan.pl notuje rekordową liczbę odwiedzin. Korzysta z niego 118 tys. użytkowników. Tylko w poniedziałek doszło 16 tys. nowych użytkowników. Z uwagi na olbrzymie zainteresowanie portal może być okresowo niedostępny, informatycy wykonawcy systemu –firmy BULL Polska –intensywnie pracują nad zwiększeniem wydajności systemu

– przyjęto 11 tys. oświadczeń do wydania Biletu Metropolitalnego;

W przypadku nieprawidłowego działania czytnika uniemożliwiającego np. zarejestrowanie wejścia z pojazdu, ZTM Poznań prosi pasażerów o zgłaszanie reklamacji poprzez swoje konto na portalu www.peka.poznan.pl lub e-mail: [email protected]. W reklamacji zgłaszanej na tę drugą stronę oprócz opisu sytuacji prosimy także o podanie: 10-cyfrowego numeru UID karty PEKA (znajduje się na rewersie), godziny i miejsca zdarzenia oraz numer linii, na której pasażer zatknął się z nieprawidłowościami.