Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań ma już 200 nowych wiat. W planach zielone przystanki

infotrans
07.04.2020 15:30

Na przystanku autobusowym Aleje Solidarności na ul. ks.Mieszka I stanęła nowa wiata. Jest pięćdziesiątą zamontowaną w tym roku i jednocześniedwusetną, licząc cały projekt stawiania nowych wiat w Poznaniu, którywystartował w lipcu ubiegłego roku.

-„Pod koniec 2019 roku na poznańskich przystankach mieliśmy150 nowych wiat. W tym roku postawiliśmy ich już 50, a kolejne przed nami.Chcielibyśmy, by w całym 2020 roku przybyło ich co najmniej trzy razy tyle,czyli 150. Razem z inwestorem – Grupą MTP – umówiliśmy się jednak na próbępostawienia ich aż 200 w tym roku Robimy wszystko, by obecne uwarunkowania niewpłynęły negatywnie na nasze plany i mieszkańcy Poznania mogli cieszyć się zkolejnych przyjaznych, bezpiecznych i nowoczesnych wiat przystankowych – mówiMarcin Gołek, wiceprezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Kolejne wiaty

W tym roku nowe wiaty stanęły na przystankach: Szylinga,Polna Szpital (dwie), Kolejowa (dwie), rondo Skubiszewskiego, rondoSolidarności (pięć), Mogileńska, Bonin (dwie), św. Leonarda (dwie), os. Winiary(dwie), Lutycka Szpital, Piątkowska (pięć), Murawa (dwie), os. Pod Lipami(pięć), Połabska (cztery), os. Zwycięstwa (dwie), Słowiańska (trzy), księciaMieszka I, Wyłom (dwie), Al. Solidarności (cztery), Kurpińskiego (dwie), os.Piastowskie.

Nowe wiaty zastępują stare, ale też pojawiają się naprzystankach, na których do tej pory nic nie chroniło pasażerów przed deszczemi wiatrem. Stawiane są też tam, gdzie jedna nie wystarczała (jeżeli warunkitechniczne pozwalają na dostawienie kolejnej).

Osiem zielonych przystanków

Nowe wiaty w Poznaniu są w kolorze grafitowym z zielonymiakcentami, a wykonane są z aluminium, szkła i drewna. Typowa konstrukcjaposiada dach o szerokości blisko 200 cm, chroniący przed słońcem i deszczem,oraz ściany boczne wykonane ze szkła, będące zabezpieczeniem przed wiatrem.Pasażerowie mogą oczekiwać na swój autobus czy tramwaj na ławce z oparciemwykonanym z drewna.

Ponadto w ramach pilotażowego projektu osiem wiat sięzazieleni. Możliwe będzie to za sprawą rozchodnika na dachach, czyliniewielkiej rośliny odpornej na różne warunki pogodowe. Pojawił się on już naprzystanku przy ul. Małe Garbary. Pozostałe zielone wiaty przewidziane są przypl. Bernardyńskim (dwie), Rynku Łazarskim (cztery) i przy HCP.