Poznań: Kasujemy moBilety
Ponad 5 tysięcy osób zarejestrowało się już na stronie www.mobilet.pl, a prawie 1200 skasowało w kwietniu przy pomocy telefonu komórkowego przynajmniej jeden bilet MPK. Zainteresowanie usługą stale rośnie. Tym bardziej, że operator rozszerzył ofertę o bilet 24-godzinny.
Pasażerowie poznańskiego MPK mogą już kasować telefonem komórkowym bilety 15-minutowe, półgodzinne, godzinne i 24-godzinne.
– Poznaniacy kasują dziennie średnio 210 moBiletów. Przyznam, że jesteśmy zadowoleni z takiego zainteresowania usługą – mówi Bartosz Kowalski z firmy Projekt &Parking Serwis, która wprowadza w Poznaniu usługę moBiletu.
Operator nie planuje na razie rozszerzać oferty o bilety tygodniowe. Pracuje jednak nad wprowadzeniem nowej formy płatności za bilety. – Może przelewy dwudziestoczterogodzinne – zastanawia się Kowalski. Aby móc kasować bilety MPK przy pomocy telefonu komórkowego należy zarejestrować się na stronie internetowej www.mobilet.pl. Następnie SMS-em otrzymamy link do aplikacji oraz numer konta, na które wpłacamy pieniądze. To z nich będziemy korzystać podczas zakupu biletu.
Kasowanie biletów nie wymaga wykonywania połączeń ani wysyłania SMS-ów. Po wejściu do tramwaju lub autobusu uruchamiamy aplikację, wybieramy bilet i kasujemy go. Potwierdzenie zostaje zapisane w pamięci aplikacji, aby można go było okazać kontrolerowi. Podczas logowania na stronie internetowej warto podać prawdziwe dane. Może się to przydać podczas rozpatrywania ewentualnych odwołań. – Nie dotarły do nas żadne skargi na działanie moBiletu, usługa nie była też powodem żadnego odwołania – mówi Kowalski. I dodaje, że nie zarejestrowano też prób nadużyć. – Aplikacja jest dobrze zabezpieczona przed oszustami – zapewnia Bartosz Kowalski.