Poznań: biletowy raport – czerwiec 2015
W czerwcu 2015 roku klienci Zarządu Transportu Miejskiego zakupili bilety o łącznej wartości 14 833 674,96 zł. Wynik ten jest bardzo zbliżony do poziomu sprzedaży osiągniętego w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.
Największy, bo prawie 50-procentowy, udział w wartości sprzedaży biletów w czerwcu stanowiły bilety o długim okresie obowiązywania. W tej grupie biletów odnotowano jednocześnie wzrost zarówno liczby, jak i wartości sprzedanych biletów (odpowiednio aż o 20,31 proc. oraz 13,40 proc.), co przekłada się na wzrost sprzedaży o prawie 850 tys. zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Największy udział w tak dobrym wyniku sprzedażowym mają bilety o okresie obowiązywania 14?30 dni, w ramach których sprzedaż przekroczyła 6 mln zł. Niesłabnącym zainteresowaniem klientów cieszą się również inne bilety długookresowe, a w szczególności bilety w grupach 31-90 oraz 121-150 dni (wzrost o 159 proc. i 138 proc. w stosunku do roku ubiegłego). Wyniki sprzedaży jasno wskazują, że klienci coraz bardziej doceniają uelastycznienie oferty. Zdecydowanie więcej osób niż przed rokiem nabywa bilety inne niż 30 dniowe. Cieszy również utrzymujące się wysokie zainteresowanie biletami typu PEKA FIRMA, w tej grupie osiągnięto sprzedaż na poziomie 23 061,00 zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Coraz mniej klientów decyduje się na zakup tradycyjnych biletów papierowych, coraz więcej pasażerów doładowuje tPortmonetkę: Po raz pierwszy miesięczna wartość sprzedaży tego typu biletu przekroczyła 3 mln zł i wyniosła aż 3 098 905,87 zł.