Poznań: 2355 SMS-ów od MPK

infotrans
08.06.2015 22:06

2 czerwca o godz.16:40 z powodu usterki sieci trakcyjnej doszło na Starołęce do uszkodzenia pantografu tramwaju linii 1. Komunikacja tramwajowa została wstrzymana, uruchomiono 7 autobusów komunikacji zastępczej. Tramwaje wróciły na swoje stałe  trasy o godz. 19:25.

O utrudnieniach zostali powiadomieni za pośrednictwem SMS-ów wszyscy pasażerowie, którzy zarejestrowali się do bazy MPK. W sumie wysłano 2355 SMS-ów. System pomyślnie przeszedł generalną próbę.

Z tej nowej usługi może skorzystać każdy kto wyśle ze swojego telefonu wiadomość pod numer 4320 z hasłem MPK. W odpowiedzi otrzyma wiadomość ?MPK ? dodało twój numer do bazy danych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny?.

Korzystanie z tej usługi i otrzymywanie powiadomień jest dla użytkowników bezpłatne. Jedyny koszt to koszt pierwszego SMS-a rejestracyjnego zgodny z taryfą operatora. Za usługę czyli za każdego SMS-a wysyłanego do użytkownika płaci Miasto Poznań.

Wysyłanie powiadomień o utrudnieniach w komunikacji przeprowadzane jest pilotażowo od 1 czerwca do 31 lipca przez MPK Poznań Sp. z o.o. i Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania.