Powstał zespół parlamentarny ds. rozwiązań komunikacyjnych w Małopolsce

infotrans
31.12.2019 08:30

Budowa nowej liniikolejowej Podłęże – Mszana Dolna, łączącej trasę do Zakopanego i Nowego Sącza,oraz budowa drogi szybkiego ruchu z Brzeska do Nowego Sącza, tzw. Sądeczanki,to główne zadania nowego zespołu parlamentarnego ds. rozwiązań komunikacyjnychw Małopolsce.

W skład zespołu parlamentarnego weszło 15 posłów z różnychpartii z Małopolski, na czele z przewodniczącym Arkadiuszem Mularczykiem (PiS),wiceprzewodniczącym Patrykiem Wichrem (PiS) i sekretarzem Stanisławem Bukowcem(PiS).

„To są dwie strategiczne, kluczowe inwestycje dla rozwojuMałopolski, w szczególności południa województwa, ale są to też inwestycjetransgraniczne, bo zarówno kolej, i droga stworzą nowe korytarzetransportowe” – powiedział PAP Mularczyk. Dodał, że dla kolejnictwa itransportu drogowego w kierunku północ-południe obie inwestycje są obecnieprocedowane. „Są na różnych etapach, ale uznaliśmy, że są to tak ważne istrategiczne inwestycje dla całej Małopolski, że powinna pracować nad niąponadpolityczna grupa parlamentarna, która będzie wspierała obie teinwestycje” – mówił.

Powiedział, że celem zespołu jest popieranie idei iwspieranie powstania obu inwestycji komunikacyjnych, organizowanie seminariów,spotkań zespołów parlamentarnych z udziałem administracji rządowej isamorządowej.

„Dla szybkości procedowania bardzo ważny jest konsensuspolityczny i społeczny dla tych inwestycji, dlatego że wszelkie blokowanie czyutrudnianie przebiegu wyznaczonych tras na poszczególnych etapach możeskutkować odwleczeniem w czasie tych inwestycji. Chcemy wypracowania pewnejkooperacji parlamentarno-rządowo-samorządowej dla całej tej inwestycji” –wyjaśnił Mularczyk.

Jego zdaniem największymi trudnościami przy inwestycjikolejowej będzie uzgodnienie trasy jej przebiegu oraz związane z tym kwestiespołeczne, bo może się to wiązać z wysiedleniami.

„Najważniejszą kwestią jest finansowanie, bo są to bardzodrogie inwestycje kolejowe. Chyba to największa inwestycja od czasu utworzeniacentrali kolejowej w latach siedemdziesiątych. Tak wielkich inwestycjikolejowych jeszcze nie było w naszym kraju” – powiedział Mularczyk. Jegozdaniem grupa parlamentarna musi wspierać wszystkie etapy tej inwestycji.