Powakacyjny raport biletowy z Poznania

infotrans
06.12.2013 13:08

Publikujemy raport sprzedaży biletów za miesiące sierpień-październik 2013. Warto w nim zauważyć rosnącą z miesiąca na miesiąc sprzedaż biletów semestralnych, utrzymujący się trend wzrostowy w biletach krótkookresowych oraz rosnącą – we wrześniu i październiku – sprzedaż biletów długookresowych. Sierpień był pierwszym miesiącem, w którym Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu rozpoczął sprzedaż biletów semestralnych. Oferta bardzo atrakcyjnych cenowo biletów na 120 lub 150 dni spotkała się ze sporym zainteresowaniem uczniów i studentów. Od początku sierpnia ZTM Poznań sprzedał blisko 21 tys. biletów semestralnych, zdecydowanie większym wzięciem cieszą się bilety na 150 dni. Jest to doskonała oferta dla studentów i uczniów, co znajduje potwierdzenie w sprzedaży. O ile w sierpniu zakupiono 1687 szt. biletu 150-dniowego, to w październiku liczba ta wyniosła już 6176.

Poznański raport biletowyPoznański raport biletowyPoznański raport biletowyPoznański raport biletowy
We wrześniu nastąpiła wyraźna poprawa większości wskaźników sprzedażowych. Był to miesiąc, w którym w porównaniu do roku ubiegłego nastąpił wzrost liczby sprzedanych biletów o 4,25 proc. W poprzednich miesiącach br., wyjątkiem stycznia (+4,58 proc.) i lipca (+10,82 proc.), liczba sprzedanych biletów w porównaniu do analogicznych miesięcy 2012 r. wykazywała tendencję spadkową. Zdecydowany wpływ na ogólny wzrost liczby sprzedanych biletów miała wysoka sprzedaż biletu 15-minutowego. Dodatkowo do poprawy wskaźników, w porównaniu do września 2012 roku, przyczyniły się bilety semestralne. Także pod względem wartości sprzedanych biletów odnotowano zdecydowaną poprawę. W odniesieniu do 2012 r. ogólna sprzedaż we wrześniu oraz w okresie styczeń-wrzesień wykazała wzrost odpowiednio o 13 proc. i 10,97 proc. Znaczący wpływ na to miała sprzedaż biletów długookresowych (w tym wspomnianych wcześniej semestralnych), która we wrześniu osiągnęła po styczniu bardzo wysoką wartość. Duży popyt wystąpił również w ramach biletów jednorazowych, głównie 15 minutowych.
Poznański raport biletowyPoznański raport biletowyPoznański raport biletowyPoznański raport biletowy
W październiku ZTM Poznań odnotował wzrost sprzedaży biletów krótkookresowych (w porównaniu rok do roku), ugruntował się pozytywny trend dla biletów semestralnych, a na spadek sprzedaży biletów jednorazowych (zwłaszcza 15- i 30-minutowych) mogły mieć wpływ duże zmiany w funkcjonowaniu transportu publicznego w związku z remontem torowiska w węźle 'Most Teatralny’. Poniżej w tabelach zaprezentowano liczbę i wartość sprzedaży biletów w 2013 roku w porównaniu do 2012 w ujęciu graficznym oraz tabelarycznym.