Pomoc dla niesłyszących na dworcach

infotrans
11.12.2015 19:01

PKP S.A. od kilku lat dostosowuje swoje dworce do potrzebosób niepełnosprawnych. Na największych obiektach właśnie wprowadzono kolejneudogodnienie. Osoby głuche oraz słabo słyszące mogą teraz łatwiej korzystać zdostępnych na dworcu usług dzięki pomocy Tłumacza Migam.

PKP S.A., Fundacja Grupy PKP i MIGAM ?RKPK? uruchomiły pilotażowyprojekt tłumaczeń języka migowego on ? line. Z rozwiązania, wprowadzonego zmyślą o osobach Głuchych i słabo słyszących, można już korzystać na 10największych dworcach kolejowych. Osoba chcąca uzyskać informację w językumigowym może zgłosić się do InfoDworca ? specjalnego punktu dedykowanego pomocypodróżnym. Wystarczy pokazać jego pracownikowi międzynarodowy znak pomocyosobom niesłyszącym. Obsługa InfoDworca udziela wówczas niezbędnej pomocy,dzięki połączeniu z tłumaczem języka migowego online na swoim tablecie.

– Chcemy, żeby dworce kolejowe były przyjazne wszystkimgrupom podróżnych. Coraz więcej naszych obiektów jest dostosowywanych dopotrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Likwidujemy barieryarchitektoniczne, wprowadzamy udogodnienia takie jak windy, pętle indukcyjne,ścieżki prowadzące czy tablice w języku Braille?a. Współpracujemy również zeStowarzyszeniem ?Integracja?, które przeprowadziło dla nas audyt dworców iwskazało na potrzeby konkretnych rozwiązań. Tłumacze języka migowego to kolejnykrok w kierunku poprawy funkcjonalności dworców ? mówi Jarosław Bator, członekzarządu PKP S.A.

Usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, w godzinachotwarcia InfoDworców (7.00-21.00). Obecnie można skorzystać z niej na dworcach:Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Poznań Główny, Katowice, KrakówGłówny, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Wrocław Główny oraz WarszawaZachodnia. W styczniu do grupy tej dołączą dwa kolejne obiekty: Szczecin Głównyi Gliwice.

W dalszej perspektywie usługa może zostać wprowadzonarównież w pozostałych miejscach związanych z obsługą podróżnych ? w kasach ipociągach obsługiwanych przez przewoźnika Grupy PKP.

Szczegółowe informacje o pomocy tłumacza MIGAM można znaleźćna stronie: www.pkp.pl/migam. Dostępny jest również film informacyjny:https://www.youtube.com/watch?v=9xP28O-benU&feature=youtu.be

Pomoc tłumacza języka migowego to rozwiązanie zaproponowaneprzez firmę MIGAM RKPK” sp. z o.o. s.k.a., która zwyciężyła wKonkursie na innowacje ?Startup Round?, organizowanym w tym roku przez PKPS.A., Fundację Grupy PKP, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości i ?BusinessLink Poland?. Założeniem konkursu było opracowanie rozwiązania poprawiającegokomfort, dostępność i bezpieczeństwo dworców kolejowych, w szczególności wzakresie osób o ograniczonej mobilności.

W najbliższych miesiącach planowane są kolejne edycjekonkursu.