Polscy przewoźnicy kuszą pasażerów rabatami

infotrans
03.10.2018 11:05

Polacy uwielbiająkorzystać z promocji i rabatów. Nie inaczej jest w przypadku zakupu biletów.Przewoźnicy wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie wyszukiwarkiBusradar.pl wynika, że 66 procent firm transportowych prowadzi politykęrabatową. Choć dominują zniżki ustawowe, to powoli polskie firmy przewozowe – wślad za dużymi przewoźnikami – decydują się wprowadzać także swoje własnepromocje.

Dwie trzecie przewoźników oferuje swoim klientom różnegorodzaju zniżki. Zazwyczaj jest to darmowy przewóz bagażu – proponuje go cotrzecia firma. Równie często oferowane są zniżki ustawowe i zniżki przy okazjiakcji promocyjnych. Ponad jedna czwarta firm ma w ofercie zniżki grupowe.

Polityka rabatowastaje się ważnym elementem prowadzenia biznesu w branży przewozowej. Wszyscylubimy okazje. Wszelkiego rodzaju promocje umacniają relacje i tworzą więź zklientem. Polscy przewoźnicy są tego coraz bardziej świadomi -komentuje Martin Rammensee, CEOfirmy-operatora platformy Busradar.pl, która umożliwia wyszukiwanie połączeń uwielu przewoźników.

Co taniej? Co zadarmo?

Poza zniżkami ustawowymi i promocjami, u co 10. firmyznajdziemy też tańsze bilety kupione odpowiednio wcześniej. Bilety last minutew autobusach oferuje tylko jeden na sto przewoźników. Tak samo sytuacja wyglądaw przypadku cen biletów poza godzinami szczytu. Zniżki dla posiadaczy kartydużej rodziny można znaleźć u 4 proc. firm transportowych. W kategorii innerabaty znalazły się zniżki dla dzieci i kobiet w ciąży, dodatkowy przewózbagażu, zniżki indywidualne dla stałych klientów i zniżki handlowe.

Dużo małych zniżek

Mimo, że przekrój okazji do rabatów zdaje się być dośćszeroki, zniżki nie są duże. Mieszczą się zwykle w przedziale 5-20 proc.Czasami, przy okazji prowadzonych akcji promocyjnych przewoźnicy oferują nawet90 proc. rabatu. Są to jednak wyjątki. Zniżki powyżej 30 proc. zdarzają siębardzo rzadko.

Zniżki poniżej 20 proc. nie są jednak specjalnie atrakcyjnedla pasażerów. Dlatego część przewoźników wprowadza bardziej spektakularnerabaty – bilet za złotówkę, za pięć złotych, darmowa woda butelkowana itp. Zwraz rosnącą popularnością takich przewoźników jak Flixbus czy Polonus wynika,że pasażerowie bardzo cenią sobie możliwość zaoszczędzenia do 70 proc. ceny wzwiązku z odpowiednio wczesnym zakupem biletu.

Przewoźnicypowinni rozważyć większą troskę ostałych klientów. Programy lojalnościowe są bardzo skuteczną formą angażowaniapasażerów – ta metoda sprawdzi się zwłaszcza w przypadku dużej konkurencji nakonkretnych trasach – podsumowuje ekspert Busradar.pl.