Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polityka transportowa Bydgoszczy do roku 2025

infotrans
22.05.2013 11:28
Jak informuje „Gazeta Wyborcza –Bydgoszcz”- na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym powstał dokument 'Polityka transportowa Bydgoszczy do roku 2025′. Jego autorzy sugerują stawianie na transport publiczny, rowerowy i ograniczenie indywidualnego ruchu samochodowego zwłaszcza przy dojazdach do Śródmieścia. Miasto powinno zainwestować w rozwiązania komunikacyjne, które podniosą rangę Bydgoszczy, przyczynią się do jej wzrostu gospodarczego i powstrzymają proces wyludniania się – uważają naukowcy z UTP. –„Celem nadrzędnym miasta powinno być prowadzenie polityki zrównoważonego rozwoju transportu. Miasto musi się skupić na rozwoju sieci drogowej, transportu publicznego, transportu rowerowego, a także prowadzić odpowiednią politykę parkingową – podkreśla Jacek Chmielewski z Katedry Budownictwa Drogowego UTP i dodaje: – Musimy wykorzystać doświadczenie Europy Zachodniej, inspirować się dobrymi rozwiązaniami i unikać błędów, które tam popełniono.”Z inwestycji w transport publiczny specjaliści z UTP wskazują, że priorytetami do roku 2020 jest tramwaj na ul. Kujawskiej i do Fordonu, a do roku 2025 przedłużenie linii tramwajowej z ul. Perłowej do Fordońskiej przez nowy most na Brdzie. Teraz opracowaniem zajmują się radni. Cały tekst dostępny jest tutaj.
 Most Tramwajowy oddany do użytku w 2012 r.Schemat przedstawiający planowaną rozbudowę sieci tramwajowej w Bydgoszczy do 2030 roku