Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Policja: telefon bezpieczeństwa dla turystów

infotrans
14.05.2009 18:23

Porozumienie o uruchomieniu tzw. telefonu bezpieczeństwa dla turystów podpisali dziś komendant główny Policji gen. insp. Andrzej Matejuk, wiceminister sportu i turystyki, szef Urzędu ds. Cudzoziemców i prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Już po raz 9 telefon będzie służył obcokrajowcom w sezonie wakacyjnym. Akcja ruszy 1 czerwca, a zakończy się 30 września br. Akcja „Telefon Bezpieczeństwa”realizowana jest cyklicznie od 2002 roku. Ta wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Polskiej Organizacji Turystycznej i Policji to również element kształtowania wizerunku Polski, jako kraju otwartego i przyjaznego podróżnym, eksponująca dbałość służb publicznych o zagranicznych globtroterów. Numery telefonów to 0800 200 300 z sieci stacjonarnej i 0 608 599 999 z sieci komórkowych. Dyżurujące przy infolinii w godz. od 10. do 22. osoby pomagają cudzoziemcom w spokojnym i bezpiecznym wypoczynku na terenie Polski (można się z nimi porozumieć w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim). Operatorzy doradzają w sytuacjach wymagających szeroko pojętych interwencji służb publicznych lub adekwatnie do potrzeb kontaktują poszkodowanych bezpośrednio z kompetentnym podmiotem.
„Telefon Bezpieczeństwa”niesie nieocenioną pomoc zarówno obcokrajowcom, jak i
obywatelom Polski, którzy znaleźli się w sytuacji wymagającej wsparcia ze strony
Policji. Każda dzwoniąca osoba otrzymuje profesjonalną i pełną informację o służbach
ratunkowych, numerach telefonów alarmowych oraz porady, jak zachować się w czasie
kolizji lub wypadku drogowego, jak powinna postępować w przypadku, kiedy stanie się
ofiarą przestępstwa, czy zdarzenia losowego zagrażającego jej, innym osobom lub
mieniu. Infolinia stanowi również wsparcie dla komisariatów czy komend Policji, w
sytuacjach konieczności kontaktu lub udzielenia pomocy osobom, z którymi ze względu
na barierę językową dialog jest utrudniony. Korzystając z „szybkiego łącza”telefonu
bezpieczeństwa, dyżurny KGP, może przekazywać informacje i dyspozycje bezpośrednio
do właściwej terytorialnie jednostki organizacyjnej Policji, gdzie podejmowane są
konkretne działania. Ponadto osoby odbierające telefon ściśle współpracują z
oficerem dyżurnym kraju KGP, do którego turyści mogą przekazać swoje spostrzeżenia
na temat zagrożeń w odwiedzanych przez siebie miejscach, w ten sposób osobiście
wpływając i kształtując poczucie bezpieczeństwa na terenie naszego kraju. W okresie
funkcjonowania telefonu bezpieczeństwa od 2 czerwca do 30 września, w jednym tylko
2008 roku udzielono 303 porady telefoniczne
Ideą projektu „Telefon Bezpieczeństwa”jest wzrost poczucia bezpieczeństwa turystów przebywających na terenie Polski w okresie wakacyjnym. Jego funkcjonowanie to także realizacja konkretnych działań niwelujących zagrożenia i niosących pomoc. Bez wątpienia założone cele realizowane są bez uchybień, a według relacji pracowników Polskiej Organizacji Turystycznej dokonujących obsługi telefonu nie zanotowano utrudnień oraz problemów związanych z realizacją projektu. Najważniejsze jest jednak, aby obraz naszego kraju na arenie międzynarodowej kształtowały takie właśnie inicjatywy, pokazujące jak można i należy współpracować. Jak jedność i kooperacja budują poczucie bezpieczeństwa i pozytywną opinię na temat naszego kraju otwartego i przyjaznego, w którym securitologia nie jest wyłącznie pojęciem naukowym, ale również codzienną praktyką. Kraju, w którym gwarancją spokoju nie jest osamotniona Policja, ale Policja wspierana przez podmioty chcące współtworzyć bezpieczną Polskę.