Podwarszawskie elki w nowym standardzie. Niebieskie autobusy
Zarząd Transportu Miejskiegowprowadza nowe zasady w umowach zawieranych z przewoźnikami obsługującymilokalne linie „L”. Pierwsze przetargi z wyższymi wymogami i ujednoliconąwizualizacją pojazdów zostaną ogłoszone niebawem.
W nowych przetargach Zarząd Transportu Miejskiego odchodziod rocznych umów zawieranych dotychczas z przewoźnikami i stawia na wieloletniekontrakty, od 2 do nawet 5 lat. To pozytywnie wpłynie na redukcję kosztówamortyzacji pojazdów i zwiększonych wymogów taborowych. Nowe wymogi zakładająbowiem, że usługi przewozowe będą realizowane przez pojazdy z częściowo niskąpodłogą, wyposażone w wyświetlacze i nie starsze niż z 2009 roku. Zmienią siętakże zasady rozliczeń w zawieranych umowach, co ma zachęcić do większejdbałości o jakość realizowanej usługi.
Nowością jest też certyfikacja pojazdów, pozwalająca nazapewnienie ich zgodności z wymaganiami i będąca standardem w umowachzawieranych z operatorami obsługującymi linie miejskie i podmiejskie.
Z punktu widzenia pasażera, oprócz wyższych standardówtaboru i obsługi, dostrzegalną zmianą będzie także nowa identyfikacja wizualnapojazdów. Przewoźnicy będą musieli zastosować jednolitą kolorystykę pojazdu,zgodną z wymogami określonymi przez Zarząd Transportu Miejskiego. Autobusykursujące na liniach „L” wyróżniać się będą charakterystycznymi niebieskimibarwami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„