Po Poznaniu – Kraków z przetargiem na zbliżeniowe płatności za bilety
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie chce wdrożyć taryfę MTT/PaYG (Mass Transit Transaction – VISA) / Pay as You Go – Mastercard) w Komunikacji Miejskiej.
Taryfa ta ma polegać na tym, że pasażerowie wsiadający do pojazdu będą w kasownikach potwierdzać czas wejścia do pojazdu, a następnie przy wysiadaniu – czas wyjścia z pojazdu. Na tej podstawie system naliczy odpowiednią opłatę za przejazd, stosownie do czasu przejazdu. ZTP planuje rozmawiać z firmami zainteresowanymi wprowadzeniem takiej taryfy - w trybie dialogu konkurencyjnego.
ZADANIA W RAMACH INWESTYCJI
Zadanie polegające na wdrożeniu taryfy MTT/PaYG obejmuje w szczególności:
- przeprowadzenie prac analitycznych, zaprojektowanie, budowa, wykonanie, dostawa, instalacja, wdrożenie, a także utrzymanie i konfiguracja systemu konto-centrycznego, umożliwiającego dokonanie zakupu biletów KMK za pomocą Zbliżeniowych Kart Płatniczych oraz Nośników Biletów KMK z funkcją e-Portmonetki,
- dostawa fabrycznie nowego sprzętu w postaci kasowników EMV oraz urządzeń kontrolerskich,
- stworzenie i dostarczenie, a także modyfikacja, w przypadku zmian w trakcie trwania licencji, pełnej dokumentacji z wdrożonego projektu,
- montaż infrastruktury (w tym roboty budowlane związane z instalacją i podłączeniem do sieci dystrybucyjnej),
- stworzenie portalu pasażera, w ramach którego pasażer będzie mógł zweryfikować historię zakupu biletów KMK oraz zdefiniować przysługujące mu ulgi,
- przeprowadzenie szkoleń administratorów i operatorów systemu,
- obsługa gwarancyjna, obejmująca utrzymanie w sprawności projektu przez okres minimum 6 lat od daty odbioru końcowego bez uwag,
- udzielanie bieżącego wsparcia w utrzymaniu projektu, świadczonego przez specjalistów IT w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia w okresie gwarancji.
KASOWNIKI DO TRANSAKCJI ZBLIŻENIOWYCH
Podstawą działania nowej taryfy będą kasowniki EMV. Jednym z zadań wykonawcy będzie uzyskanie dla zamawiającego kasowników EMV do montażu w pojazdach komunikacji miejskiej (typ A - bez mechanicznej kieszeni i typ B - ze szczeliną do walidacji biletu papierowego), montażu w przestrzeni publicznej (typ C) lub integracji z innymi systemami (typ D - przeznaczone do wbudowania w inne urządzenia). Przez kasownik zamawiający rozumie kompletne urządzenie, które odpowiada za wszystkie funkcjonalności (od prezentacji, przez transmisję danych, do procesowania operacji; typ A, B, C), jak również urządzenie, które odpowiada jedynie za transmisję danych oraz procesowanie operacyjne, natomiast warstwa prezentacji została przeniesiona do innego urządzenia (typ D).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dostarczone kasowniki powinny posiadać odpowiednie certyfikacje oraz spełniać normy adekwatne do obsługi rozwiązań związanych z płatnościami zbliżeniowymi, a także dysponować odpowiednimi modułami bezpieczeństwa. Zamawiający na potrzeby inwestycji potrzebuje pozyskać około 4 500 kasowników EMV różnego typu wraz z możliwością płynnego zwiększania tego ilostanu z bieżącymi potrzebami zamawiającego. Kasowniki powinny być przystosowane do pracy w trybie autonomicznym lub zależnym od autokomputera pojazdowego. ZTP przewiduje dostarczenie kasowników w modelu dzierżawy urządzeń wraz z serwisem i utrzymaniem systemu. Planowany okres wynosi minimum 4 lata.
FORMALNOŚCI
Zamawiający wyznaczy termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – do 11 stycznia.
Kryteriami wyboru oferty najkorzystniejszej będą zgodnie z następującą hierarchią (od najważniejszego do najmniej ważnego): cena, parametry dostępności, czas wdrożenia. Wagi kryteriów i sposób oceny, a także przedmiotowe środki dowodowe niezbędne do oceny ofert zostaną wskazane wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert. Nowa taryfa ma być wdrożona w ciągu roku od podpisania umowy.