Płock: Ankieterzy zbadają zadowolenie pasażerów
W ciągu ostatniego roku Komunikacja Miejska zmieniła sposób przewożenia pasażerów. Zmieniły się trasy, godziny i częstotliwość kursowania autobusów. Ostatnich korekt dokonano we wrześniu br. Zaczęło się badanie satysfakcji płocczan z tych zmian. Od czwartku na przystankach oraz w autobusach można będzie spotkać ankieterów –wolontariuszy z Płockiego Wolontariatu, którzy działają na zlecenie Urzędu Miasta. Zapytają podróżujących, ale także przechodzących obok przystanków płocczan o opinię na temat funkcjonowania KM, a przede wszystkim zmian, jakie zostały wprowadzone.Badania wcześniej przeprowadzone pokazały, że płocczanie docenili nowe trasy linii, zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów m.in. poprzez utworzenie połączeń „wzmacniających”dotychczasowe na najbardziej obleganych odcinkach (np. linie 0 i 10 wspomagające linię 19), nowe połączenia bezpośrednie, udostępnienie dla pasażerów kursów zjazdowych do zajezdni i wiele innych zalet nowego systemu. Wszystko to stało się w ubiegłym roku. We wrześniu 2013 wprowadzone zostały zmiany w zakresie przebiegu tras i liczby połączeń jeszcze kilku linii (uruchomione zostały dodatkowe kursy na linii nr 37, która wydłużona została w kierunku Kostrogaju), powstały też nowe przystanki, np. w al. Kilińskiego (obok Szkoły Wyższej Pawła Włodkowica). Zakres zmian był wynikiem uwag płynących od mieszkańców. Wypływał on także z ankiet przeprowadzonych przez KM Płock i pracowników biura Pełnomocnika ds. Transportu Publicznego i Inżynierii Ruchu Drogowego wśród mieszkańców. Nie koniec to zmian. Do dyspozycji płocczan zostały oddane kolejne nowe przystanki: na ul. Słonecznej –Batorego (przy skrzyżowaniu z ul. Batorego w kierunku ul. Południowej) i Bukowa (przy skrzyżowaniu z ul. Bukową w kierunku ul. Południowej). Na obydwu przystankach zatrzymują się autobusy linii 15 w drodze z centrum w stronę Międzytorza i Boryszewskiej. Przystanek Paśniki na ul. Południowej przed skrzyżowaniem z ul. Wyszogrodzką oddany będzie do użytku w terminie późniejszym, o czym poinformujemy w oddzielnym komunikacie. Czy zmiany te są dobrze oceniane? Na to pytanie odpowie ankieta, którą wśród pasażerów KM-Płock przeprowadza Płocki Wolontariat.