PKP Informatyka wdroży zintegrowany system biletowy
We wrześniu br. PKP Informatyka i Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisały umowę na dostawę i wdrożenie zintegrowanego systemu sprzedaży usług przewozowych. PKP Informatyka dostarczy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej także kasy stacjonarne i sprzęt komputerowy z modułem kasy dopłat konduktorskich. System będzie utrzymywany technologicznie w Data Center PKP Informatyki, co zapewni wysoką dostępność usług, stabilność rozwiązania i bezpieczeństwo. –„Wdrożenie zintegrowanego systemu sprzedaży biletów w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wpisuje się w strategię PKP Informatyki, która zakłada wejście z produktami i usługami na rynek public”–mówi Sławomir Nowicki, prezes zarządu PKP Informatyki. Zakończenie wdrożenia systemu zostało zaplanowane na koniec kwietnia przyszłego roku. System PKP Informatyki będzie umożliwiał sprzedaż biletów w kasach stacjonarnych, biletomatach znajdujących się w taborze i u kierownika pociągu. Bilety będą dostępne również przez Internet i telefon. –„Jednym z najważniejszych kryteriów, które zdecydowały o wyborze dostawcy była interoperacyjność systemu. Zależało nam, aby umożliwiał on integrację wielu kanałów sprzedaży biletów. Dzięki temu pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą mogli szybko i łatwo kupić bilety w wygodny dla siebie sposób. W tej chwili pracujemy także nad integracją naszego systemu sprzedaży z systemem MPK Łódź i Przewozów Regionalnych w ramach Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego”–mówi Andrzej Wasilewski, prezes zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.