Pixel z ofertą na serwis białostockiego systemu zliczania pasażerów

infotrans
23.10.2019 14:30

Białystok chce mieć sprawnysystem zliczania potoków pasażerskich. W tym celu konieczna jest konserwacjatego systemu i bieżące usuwanie wszelkich usterek.

Do tego zamówienia zgłosiła się tylko firma Pixel z ceną 349 974 zł, oferując:

czas usunięcia awarii krytycznej systemu – 72 g

czas usunięcia awarii niekrytycznej systemu 120 g

czas usunięcia usterkisystemu – 168 g.

Teraz miasto najprawdopodobniej podpisze umowę ze bydgoską firmą na okres 12 miesięcy.

Zadania dla wykonawcy

Usługi obejmą 211 autobusówwyposażonych w moduł nadawczo-odbiorczy, wtym 173 autobusy wyposażone wsystem bramek liczących. Wykonawca, który wygra przetarg będzie miał obowiązekprzeprowadzania kompleksowych przeglądów poprawności funkcjonowania systemupomiaru potoków pasażerskich (zwany również systemem bramek liczących)zainstalowanego w autobusach Białostockiej Komunikacji Miejskiej – dwa razy wroku, tj. w październiku oraz maju. Jednocześnie do zadań wykonawcy należeć maciągłe utrzymanie sprawności wszystkich urządzeń systemu zliczania pasażerówzamontowanych wpojazdach, a ponadto:

– oczyszczanie, regulowanie i kalibrowanie sensorówwedług dokumentacji producenta urządzenia (Dilax lub Irma),

– monitorowanie poprawnościłączności i wymiany danych pomiędzy sensorami zainstalowanymi nad drzwiami,analizatorem danych i sterownikiem informacji liniowej (KPP2 lub AsteriX)gromadzącym i przypisującym zarejestrowane pomiary do wybranej w danym momencietrasy,

– nadzór nad prawidłowymfunkcjonowaniem lokalnej transmisji danych pomiędzy sterownikami informacji liniowej(KPP2 lub AsteriX) zainstalowanymi wpojazdach wyposażonych w bramkiliczące a stacjami bazowymi (tzw. DAS Data Access Server),

– sprawdzenie ustawień w autobusowych sterownikachinformacji liniowej rejestrujących dane z bramek,

– sprawdzanie błędów pomiarowych na podstawie danychzarejestrowanych woprogramowaniu Pixel Data Analizator,

– sprawdzenie poprawności sygnału otwarciaposzczególnych drzwi,

– sprawdzenie poprawności sygnału GPS docierającegodo sterownika informacji liniowej,

– sprawdzenie obecności klucza sprzętowego wsterowniku informacji liniowej pozwalającego na rejestrowanie danych z bramek,

– sprawdzanie spójności i integralności danychprzetwarzanych przez analizator, anastępnie gromadzonych w pamięcisterownika informacji liniowej,

Elementypodlegające naprawie

Do elementów, które mają podlegać naprawie,zamawiający zaliczył:

– analizator rejestrujący dane z sensorów,

– sterownik informacji liniowej (w zależności odpojazdu KPP2 lub AsteriX) gromadzący dane przesyłane z analizatora,przypisujące je do wybranej trasy izapewniający transmisję danych zapośrednictwem medium transmisyjnego na stację bazową (DAS),

– sensory zainstalowane nad każdymi drzwiami,

– modem nadawczo-odbiorczy,

– stacja bazowa (DAS).