Piła z przetargami na przystanki i węzeł [FILM]
Za chwilę zostanieogłoszony przetarg na Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Pile, przy ul.Zygmunta Starego, kolejnym będzie realizacja przebudowy węzła przesiadkowego naul. 1 Maja w Pile.
O obu tych przedsięwzięciach opowiedział PiotrGłowski, prezydent Miasta Piły oraz kierownik Biura Zamówień Publicznych, JerzyMajor, który przybliżył procedury przetargowe.
Przypomnijmy, że to nie wszystkie transportowe zamówienia Piły, Aktualnie wrealizacji jest zadanie rozbudowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Całkowitawartość projektu 44 803 026,41 zł, przy dofinansowaniu 29 680 744,71 zł (85%kosztów kwalifikowalnych).
{https://www.youtube.com/watch?v=zmxBKe8yeiU}
Kolejowy węzeł
Budowa zintegrowanego centrum przesiadkowego przy ul.Zygmunta Starego w Pile, w rejonie dworca PKP i Galerii Vivo jest jednym zzadań inwestycyjnych dużego projektu miejskiego „Wspieranie gospodarkiniskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej w Pile”. Ma byćzaprojektowane i wybudowane do lipca 2020 roku.
Zintegrowane centrum przesiadkowego obejmować będzie m.in.:
• 10 stanowisk dla autobusów, w tym zatoka autobusowa zwjazdem i wyjazdem bezpośrednio na ulicę Zygmunta Starego;
• zadaszenie miejsc przesiadkowych,
• przebudowę parkingu ,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• biletomat, elementy małej architektury.
Poza tym na placu przed wejściem na dworzec PKPzlokalizowane zostaną także dwie zadaszone wiaty rowerowe, stacja naprawyrowerów.
Przesiadkowy przystanki
W najbliższym czasie Miasto przystąpi także do realizacjikolejnego elementu innego ważnego projektu związanego z gospodarkąniskoemisyjną. Przebudowie ulegnie węzeł przesiadkowy przy ul. 1 Maja iŚródmiejskiej.To miejsce z dużą liczbą korzystających pasażerów zmieni się wsposób radykalny. Przebudowane zostaną zatoki autobusowe. Zastosowane zostanąrozwiązania systemowe jeśli chodzi o wysokość krawężników i znaczącą poprawędostępności dla osób niedowidzących i niewidomych.
W tych miejscach staną nowe wiaty przystankowe – bardziejprzyjazne dla osób korzystających z transportu publicznego. W nowych wiatachzastosowane zostaną elementy odnawialnej energii – podgrzewane siedziska orazantyoblodzeniowa nawierzchnia. Wiaty będą większe i lepiej chroniące osobyoczekujące na przyjazd autobusu przed wiatrem i deszczem. Zostaną wreszciezrealizowane postulaty mieszkańców o zmianę tej niepraktycznej wiaty przy ul.Śródmiejskiej, która jest mała i nie zapewnia właściwej ochrony. Wokół wiatwymieniona zostanie nawierzchnia chodników. Ponadto przy parkingu przy ul.Rynkowej powstanie duża wiata dla rowerów.
Trzeba dodać, że elementami tego przedsięwzięcia są takżemiędzy innymi zakupy 13 niskoemisyjnych autobusów (7 o napędzie hybrydowym oraz6 z silnikiem diesla spełniających normę Euro 6) oraz budowa i wdrożenieSystemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Termin zakończenia realizacjiwszystkich elementów projektu to połowa 2021 roku. Całkowita wartość projektu23 486 380,14 zł w tym: dofinansowanie UE 16 267 839,52 zł (85% kosztówkwalifikowalnych) środki własne Gminy Piła 7 218 540,62 zł.
„