Pierwszy tunel Boring Company w Los Angeles
Elon Muskzaprezentował pierwszy odcinek tunelu Loop budowanego przez jego firmę BoringCompany w metropolii Los Angeles. Ukończony fragment ma długość 1,14 mili (1,83km) – podała w środę agencja Reutera.
Nowy tunel został wykopany na terenie gminy Hawthorne, gdzieswoje siedziby mają należące do Muska firmy Boring Company i działająca wbranży rakietowej SpaceX – podała agencja.
Miliarder podczas przemówienia poinformował, że ukończeniezaprezentowanego odcinka przy pomocy skonstruowanej przez jego firmę maszynywiertniczej pochłonęło łącznie 10 mln dolarów. Cena ta obejmuje: kosztywykopów, wykonanie infrastruktury wewnętrznej, oświetlenia, wentylacji,systemów bezpieczeństwa i komunikacji oraz toru, po którym będzie odbywał sięruch. Musk zaznaczył, że gdyby wykorzystywano tradycyjne metody inżynieryjne,wykopanie tunelu o długości jednej mili kosztowałoby miliard dolarów.
Założyciel Boring Company stwierdził, że nowo ukończonytunel stanowi pierwszy krok do stworzenia sieci podziemnej umożliwiającejszybkie przemieszczanie się pojazdów i pieszych z prędkością 150 mil nagodzinę. Musk przewiduje, że pełna wersja systemu będzie składać się z platformtransportu pasażerskiego i samochodowego. Powiedział również, że samochodyosobowe mogłyby być wyposażane w koła boczne, dzięki którym samodzielnie przemieszczałybysię po tunelach.
Agencja przypomniała, że w listopadzie protesty przeciwnikówprojektu zmusiły Boring Company do odwołania planów dotyczących2,7-kilometrowego odcinka tunelu, który miał przebiegać pod dzielnicą West LosAngeles.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szef produkującej pojazdy elektryczne firmy Tesla rozpocząłswoją działalność w sektorze transportu publicznego po tym, jak w grudniu 2016r. poskarżył się na Twitterze na ruch w Los Angeles. W maju 2017 r. założonaprzez Muska Boring Company przedstawiła wstępny plan tunelu mającego biec podHawthorne, prezentując materiał wideo z jego wnętrza wykonany kamerąporuszającą się wzdłuż korytarza o średnicy około 3,7 m – przypomniała agencja.
Niezależnie od prac prowadzonych w Los Angeles Musk wpołowie czerwca 2018 roku zapowiedział, że w ciągu trzech lat jego firmazbuduje superszybką kolej podziemną, która połączy śródmieście Chicago zlotniskiem O'Hare. Poruszające się w podziemnym tunelu pojazdy elektryczne mająosiągać prędkość ponad 240 km/godz. i mieścić do 16 pasażerów z bagażami.Częstotliwość kursowania miałaby wynosić pół minuty, natomiast cena biletu ok.25 dolarów.
„