Pierwsze wnioski o Radomską Kartę Miejską
Od 22 września MZDiKRadom rozpoczął przyjmowanie wniosków o wydanie e-biletów. Radomska Karta Miejska w pierwszej kolejności ma zastąpić papierowe bilety okresowe. Tradycyjne sieciówki zostaną wycofane w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Docelowo wszystkie bilety miesięczne i okresowe będą w Radomiu funkcjonować tylko w wersji elektronicznej. Tradycyjne bilety jednorazowe pozostaną w użyciu. Będzie je można kupować nie tylko w kioskach czy naszych punktach, ale także w biletomatach. Radomską Kartą Miejską będzie można w przyszłości płacić za pojedyncze przejazdy autobusami, postój w strefie parkowania bądź wstęp na miejskie baseny. Te funkcjonalności będą wprowadzane sukcesywnie. Aby móc korzystać z Radomskiej Karty Miejskiej, trzeba prawidłowo wypełnić i dostarczyć do MZDiK w wersji papierowej. Gotowy plik znajduje się TUTAJ
Do wniosku należy dołączyć aktualne zdjęcie na papierze fotograficznym o wymiarach 35 na 45 milimetrów (takie, jak do dowodu), kolorowe lub czarno-białe, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem. Zdjęcia będą zwracane przy odbiorze karty. Karty miejskie imienne będą wydawane bezpłatnie. W przypadku zgubienia lub zniszczenia karty można otrzymać duplikat, ale to będzie wiązało się już z wydatkiem w wysokości 10 złotych. Tyle samo wyniesie opłata manipulacyjna, którą MZDiK będzie pobierał przy zwrocie niewykorzystanych biletów okresowych zapisanych na karcie imiennej. Za bilet zakodowany na RKM trzeba zapłacić osobno. Nie będzie możliwości otrzymania samej karty, bez zakupu wybranego biletu – zasada ta nie dotyczy jedynie osób, które mają prawo do przejazdów za darmo. Kartę na okaziciela zostanie natomiast wydana po wpłaceniu kaucji w wysokości 10 złotych i zakupie dowolnego biletu okresowego na okaziciela. Terminy odbioru RKM będą ustalane indywidualnie dla każdego wnioskodawcy. Nie będzie to jednak trwało dłużej niż 30 dni.